معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد: ۷۰ درصد تخریب آسفالت سطح شهر مربوط به حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱ 29 September 2022

 محمدعلی سلمانی گفت: همان‌گونه که از ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری به مردم قول ایجاد تحول در حوزه آسفالت را داده بودیم و امسال تداوم نهضت آسفالتی که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده بود را شاهد بودیم، توانستیم آسفالت معابر مختلفی در سطح شهر را تعویض یا مرمت کنیم.


وی افزود: خدمات باید به گونه‌ای ارائه شود که در زندگی شهروندان اثرگذار باشد، اینکه صرفاً بگوییم چندین هزار مترمربع آسفالت انجام شده، اما شهروندان نبینند، به معنای اثر نداشتن آن در زندگی شهری مردم است که اقدامات امسال به خوبی قابل مشاهده بود.


معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با بیان اینکه این طرح‌ها بیشتر مربوط به اصلاح آسفالت کوچه‌های شهر بوده است، اظهار داشت: تا سه ماهه نخست سال بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان برای لکه‌گیری و آسفالت کوچه‌ها هزینه شد و از تیرماه امسال نیز عملیات اصلاح آسفالت در معابر اصلی شهر یزد آغاز شد.


سلمانی در ارتباط با علت خرابی‌های آسفالت در نقاط مختلف شهر یزد، تصریح کرد: بر اساس مطالعاتی که در شهرداری یزد صورت گرفته، بالاترین میزان تخریب آسفالت مربوط به حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است.


وی خاطرنشان کرد: در شهر یزد خیابان‌هایی وجود دارد که بالغ بر ۱۰ سال از اجرای آسفالت آن می‌گذرد، اما به دلیل اینکه هیچ‌گونه حفاری توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در آن صورت نگرفته است، آسفالت خوبی دارد و شهرداری تنها برای حفاظت از آسفالت و افزایش طول عمر آن، اقدام به درزگیری می‌کند.


معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد اظهار داشت: حفاری‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود، آسیب‌های زیادی به آسفالت وارد می‌کند و بر اساس مطالعات کشوری، ۷۰ درصد تخریب‌ها مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است که علت این موضوع، نبود مدیریت واحد شهری در کشور است.


سلمانی ادامه داد: به دلیل نبود مدیریت واحد شهری، هماهنگی لازم در این حوزه وجود ندارد به عنوان مثال هنگام اجرای طرح حاجی مهدی با تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان مکاتبات لازم را مبنی بر اینکه این طرح در حال بهره‌برداری است، انجام دادیم تا در صورتی که دستگاهی نیاز به حفاری دارد، پیش از اجرای آسفالت اقدام کند.

 

وی ادامه داد: اما هیچ دستگاه خدمات‌رسانی از مکاتبه انجام شده استقبال نکرد و با توجه به اینکه کاربری‌های مسکونی و تجاری در این بلوار زیاد است، ساخت‌وساز آغاز شده است و اکنون با وجودی که هنوز یک سال از عمر آسفالت آن نگذشته است، باید مجوز حفاری را به دستگاه‌های خدمات‌رسان بدهیم.

برچسب ها: تخریب ، آسفالت ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار