معاون درمان علوم پزشکی یزد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از وجود نوعی دوگانگی در ارجاع بیماران غیربومی به مراکز درمانی یزد سخن گفت و تصریح کرد: در حالی گلایه برخی شهروندان را در این رابطه شاهدیم که موضوع ترویج و توسعه گردشگری سلامت در استان مورد تاکید است.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 01 October 2022

دکتر «حبیب نیکوکار» امروز شنبه در نشست با اهالی رسانه ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه اطلاعرسانی و فرهنگ سازی امور مربوط به سلامت جامعه، اظهار کرد: امیدواریم با فکر خوب و جمعیت کم یزد و با توجه به تجهیزات بالایی که در حوزه درمان در استان داریم، به الگوی مطلوبی برای کشور تبدیل شویم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان در استان، گفت: خوشبختانه این عمل پیوند قبلا در تهران انجام می‌شد ولی اکنون در بیمارستان شهید صدوقی یزد نیز قابل انجام است.

نیکوکار خاطرنشان کرد: پژوهشکده تولید مثل یزد با وجود این که از قطبهای کشور است، در فضای بسیار کوچکی فعالیتهای درمانی، پیوهشی و آموزشی را دنبال می‌کند لذا لمسال تعداد هشت تخت بستری به این مرکز اضافه شد ولی در همین راستا ایجاد ساختمان جدیدی را در مجموعه بیمارستان شهید صدوقی در سطح وسیعی در نظر داریم.

وی از آماده افتتاح بودن بیمارستان حضرت زینب(سلام الله علیها) در شهرستان اشکذر با ظرفیت 450 تخت خبر داد و گفت: خوشبختانه در شهرستان‌های مختلف از جمله شهرستان تازه تاسیس مانند مروست، کلنگ بیمارستان جدیدی به زمین خورده ولی تا آماده سازی آن، تلاش شده از توانایی‌های بخش بهداشت در این شهرستان استفاده شود که در همین رابطه نیز به زودی پزشک طب اورژانس را در مروست مستقر خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به مراجعات زیاد بیماران غیربومی به یزد برای درمان، گفت: متاسفانه در ارجاع بیماران غیربومی به مراکز درمانی یزد، با نوعی دوگانگی مواجه‌ایم چرا که از طرفی با موضوع ترویج و توسعه گردشگری سلامت مورد تاکید مسئولان استان مواجه‌ایم ولی از سوی دیگر گلایه برخی همشهریان را شاهدیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار