استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این که هیچ مدال افتخاری بالاتر از نوکری و خدمتگذاری مردم نیست، خطاب به مدیران استان گفت: به هیچ عنوان مدیریت کارتابلی را نمی پذیریم چرا که مدیران و مسئولین باید به معنای واقعی به مردم خدمت کنند که لازمه آن وقت گذاری، تلاش، مدیریت انقلابی و کار جهادی و شبانه روزی است.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ 01 October 2022

"مهران فاطمی" امروز شنبه در نشست تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی استان، با بیان اینکه اصل جشنواره مبتنی بر تجلیل از مدیران و دستگاه های برتر استان در طول سال ۱۴۰۰ است، گفت: این جشنواره خط کش و استانداردی برای ارزیابی رفتار و عملکرد هر یک از مدیران به عنوان جزیی از نظام مدیریتی کشور، استان، شهرستان، بخش، شهر و دهستان است.

وی با اشاره به ضرورت ارزیابی مستمر عملکرد توسط شخص هر یک از مدیران و مسئولین، اظهار کرد: با توجه به نیاز به شاخص برای انجام هر ارزیابی، سلوک و سبک زندگی شخصیت های برجسته ای چون شهیدان رجایی، باهنر و سردار سلیمانی از بهترین شاخص ها خواهد بود.

استاندار با بیان اینکه مدیران و مسئولین از چهار منظر باید پاسخگو باشند، افزود: همه افراد در هر جایگاهی باید به پیشگاه پرودگار متعال پاسخگوی اقدامات و فعالیت های انجام داده و انجام نداده خود باشند.

فاطمی با اشاره به ضرورت اهتمام جدی جهت جلب رضایت مردم پرداخت و با بیان اینکه باید پاسخگوی مردم باشیم، عنوان کرد: تواضع، اخلاق مداری و مردم داری یکی از ویژگی های شهید رجایی و از مصادیق شعار دولت سیزدهم است و باید خود را به معنای واقعی کلمه کارگر، نوکر و خدمتگذار مردم بدانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم به تغییر رای داده اند، خاطر نشان کرد: تغییر صرفا به معنای تغییر مدیریتی نیست بلکه این تغییر باید در رفتار، عملکرد و روحیه کار و تلاش مدیران و مسئولین نمود عینی داشته باشد.

استاندار در ادامه به تبیین دیگر ویژگی ها و شاخص های رفتاری و عملکرد شهید رجایی از جمله ساده زیستی، پاکدستی و فساد ستیزی پرداخت و بر توجه ویژه به تعهد و توجه بیشتر بر رعایت این موارد تاکید کرد.

فاطمی در ادامه نظارت را ضامن بقای اعتماد دانست و تصریح کرد: علی رغم تهیه و تکمیل ارزیابی دستگاه ها در هفته دولت، بر ارزیابی مجدد عملکردها و ارسال امتیاز هر دستگاه و مدیر آن به مجموعه جهت ایجاد تغییرات احتمالی تاکید و در کنار آن از نظرات دستگاه های نظارتی استان نیز استفاده و در نتایج اعمال شد.

استاندار ادامه داد: برخی مدیران و مسئولین در اواخر سال ۱۴۰۰ یا اوایل سال جاری منصوب شدند که ارزیابی عملکرد آن ها در جشنواره شهید رجایی سال آینده انجام و اعلام خواهد شد.

وی با قدردانی از مدیران خدوم نسبت به مردم، گفت: هیچ مدال افتخاری بالاتر از نوکری و خدمتگداری مردم و به ویژه خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، ازادگان و محرومین جامعه و دهک های پایین وجود ندارد.

استاندار با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر "مگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیج و خم زندگی روزمره شما فراموش شوند" ، گفت: باید به صورت ویژه از خانواده شهدا و ایثارگران سرکشی و مسائل آن ها رسیدگی و مرتفع شود.

فاطمی با اشاره به ارزیابی عملکرد مدیران کل استان، شهرداران، فرمانداران و بخشداران در فاز اول و ارائه کارت سبز، زرد و قرمز به آن ها، گفت: کارت سبز به منزله عملکرد موفقیت آمیز دستگاه، کارت زرد به معنی نیاز به تلاش بیشتر برای پیگیری مسائل و کارت قرمز به مثابه عملکرد ضعیف مدیر و دستگاه است.

وی اظهار کرد: قرار بر خداحافظی مدیران دارای کارت قرمز، از بدنه دولت در سطح مدیریتی بود اما فرصت سه ماهه ای جهت ارتقاء عملکرد خود به تراز دولت سیزدهم و ارزیابی مجدد آن ها پس از این زمان، داده شد.

استاندار ادامه داد: در صورت عدم ایجاد تغییر محسوس در عملکرد و ارتقاء خود سطح مدیریتی دولت سیزدهم، نه در عرصه های مدیریتی که در سطح کارشناسی از توان آن ها استفاده می شود.

فاطمی اضافه کرد: در فاز دوم تک تک ادارات شهرستانی و در فاز سوم تک تک کارمندان دولت براساس سامانه نظارت مردمی دولت "نماد" که به زودی بهره برداری می شود، ارزیابی می شوند.

وی با بیان اینکه بین کارمندان خدوم، زحمتکش و دغدغه مند به حل مشکلات مردم در حداقل زمان باید تفاوت قائل شد، گفت: براین اساس نحوه پرداخت اضافه کار، رفاهیات و سایر مشوقهای کارمندان متناسب با امتیازات ارزیابی که برآیند عملکرد آنهاست خواهد بود.

استاندار خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولین باید به معنای واقعی به مردم خدمت کنند که لازمه آن وقت گذاری، تلاش، مدیریت انقلابی و کار جهادی و شبانه روزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از برنامه های مهم و حیاتی استان را سند یزد نوین دانست و گفت: تمام مدیران و مسئولین استان در هر سطحی باید نسبت به محورهای این برنامه واقف بوده و عزم جدی در پیگیری و تلاش جهت تحقق برنامه های آن داشته باشند چرا که تحقق آن، فصل جدیدی از پیشرفت و تعالی را در استان خواهد گشود.

استاندار در ادامه با اشاره به ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد، گفت: کلیه مدیران استانی و حتی شهرستان باید به بند بند مصوبات سفر آگاه باشند و با جدیت آن ها را دنبال کنند.

وی یکی از طرحهای بسیار مهم استان را طرحهای نهصت ملی مسکن عنوان و تصریح کرد: خانه ها به صورت ویلایی؛ در شهر یزد به متراژ ۲۰۰ متر مربعی و در شهرستان های بدون مشکل زمین در متراژ ۲۵۰ متری تا مراحل سفت کاری و نماسازی ایجاد و در اختیار مردم قرار می گیرد.

استاندار در ادامه بر پیگیری تامین و توسعه زیرساخت های شهرستان ها به ویژه در حوزه آبرسانی، حمایت از اشتغال و کارآفرینی و تفسیر قوانین، آئین نامه ها و بخشنامه ها به نفع مردم و کارآفرینان، تصمیم گیری براساس عدالت تاکید کرد.

وی در ادامه بر پیگیری تامین و توسعه زیرساخت های شهرستان ها به ویژه در حوزه آبرسانی، حمایت از اشتغال و کارآفرینی و تفسیر قوانین، آئین نامه ها و بخشنامه ها به نفع مردم و کارآفرینان، تصمیم گیری براساس عدالت تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه خدمت به مردم باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود، اضافه کرد: به هیچ عنوان مدیریت کارتابلی را نمی پذیریم و مدیران باید با حضور در سطح شهرستان ها، شهرها و روستاها از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه و مشکلات مردم قرار گرفته و تصمیمات لازم را اخذ کنند.

استاندار یزد خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: مردم و به ویژه نخبگان باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها مشارکت داده شوند لذا با برقراری ارتباطات مستمر با آن ها، از نظرات و توان آن ها استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه استان نمایندگان رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان هستند لذا از نظرات و دیدگاه های آن ها در موضوعات مختلف بهره گرفته شود.

وی در ادامه با بیان مسئله اساسی و ماندگار ما مسئله فرهنگ و آموزش است، اظهار کرد: هیچ معضل و مشکلی در مملکت بدون بستر فرهنگی حل نخواهد شد لذا مسئله فرهنگ و آموزش و توجه به قرآن باید در متن باشند که در همین راستا اعتبارات دستگاه های فرهنگی استان افزایش یافته است.

استاندار در پایان نیز ابراز کرد: همه مدیران در هر جایگاهی نسبت به مسئله فرهنگ مسئول هستند و باید نگاه و توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار