یادواره ۱۱۴ شهید شهر حمیدیا یزد سه‌شنبه شب با حضور خانواده‌های معزز شهیدان، اقشار مختلف مردم ولایتمدار و مسئولان با عنوان یاد یاران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 05 October 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی یکی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس با ذکر خاطراتی از ایثار و جانفشانی شهیدان گفت: ترویج فرهنگ مقاومت ضامن عزت و عظمت کشور و ملت قهرمان ایران است و باید همواره باشکوه یادواره‌ها برگزار شود.

سردار محمد احمدیان با اشاره به اینکه عزت و امنیت میهن اسلامی به رغم تمامی توطئه دشمنان در جنگ ترکیبی مدیون جانفشانی شهیدان است ادامه داد: باید فرهنگ والای شهادت و مقاومت به نحو مناسب بین مردم به خصوص نسل نوجوان و جوانان منتقل شود.

وی جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری را موضوعی مهم و اساسی برشمرد و اظهار کرد: برای شکست اهداف استکبارجهانی در جنگ ادارکی و شناختی باید جهاد تبیین محور فعالیت مسئولان قرار گیرد که مسئله‌ای تعیین کننده محسوب می‌شود.

یادگار دفاع مقدس در ادامه به اهمیت برگزاری یادمان‌ها و یادواره‌ها در جامعه و مناطق مختلف اشاره کرد و یادآور شد: بیان خاطرات و رشادت‌های رزمندگان جانبرکف اسلام در جامعه و بین مردم و جوانان موجب شکست اهداف استکبارجهانی علیه نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی است و باید همواره مدنظر قرار گیرد.

همچنین در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاد شهیدان مظلوم کربلای ۶۱ هجری به خصوص حضرت امام حسین (ع) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی به مرثیه خوانی پرداختند.

در این آیین معنوی و حماسی که در محل حوزه مقاومت بسیج والعادیات شهر حمیدیا برگزار شد و سه شب ادامه دارد چندین برنامه متنوع فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت اجرا شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: یادواره ، شهید ، حمیدیا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار