رییس دانشگاه یزد از انتخاب این استان بعنوان میزبان همایش بین‌المللی کانون‌های مهدویت خبر داد و گفت: افزون بر ۲۵۰ نفر از دبیران کانون های مهدویت دانشگاههای کشور و کارشناسان و سخنران‌هایی از کشورهای حوزه مقاومت در این همایش حضور خواهند یافت.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ 17 October 2022

به گزارش ایرنا، عباس کلانتری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این همایش ۲۷ و ۲۸ مهرماه در این دانشگاه برپا می شود، افزود: همچنین دانشجویان جامع المصطفی نیز در این همایش که با عنوان گام دوم ،گام آمادگی برای ظهور برگزار خواهد شد شرکت می کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهیری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که همه باید برای ظهور آماده گردند و باید به قشر جوان توجه ویژه ای داده شود لذا به همین منظور و با میزبانی دانشگاه یزد این همایش برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه یزد اظهار داشت: کانون های مهدویت یکی از فعال ترین کانون های دانشگاه ها است و برنامه های بسیار خوبی در سطح دانشگاهها برگزار می نماید و هر چند کمتر اطلاع رسانی شده اما کارهای بزرگی انجام داده اند.

کلانتری ادامه داد: این همایش باعث معرفی بیشتر کانون های تخصصی خواهد بود که مظلوم هستند و کمتر شناخته شده اند و همچنین باعث تبادل نظر و استفاده از تجربیات یکدیگر و همچنین رفع نواقص احتمالی خواهد شد.

رییس دانشگاه یزد ادامه داد: همایش با عناوین دانشگاه و آرمان بزرگ انقلاب اسلامی، تمدن سازی و رسالت دانشگاه و انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور برگزار می شود.

دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت نیز در این نشست گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مشخص شده که باید گام ظهور برای همه تبیین شود و لذا دانشگاهها یکی از بهترین مراکزی است که در این زمینه می تواند فعالیت کند و ایجاد تمدن اسلامی یکی از وظایف گام دوم است.

محمد علی کریمی افزود: احساس شد جامعه دانشگاهی ما نیاز دارد که این موارد بیشتر تبیین شود و با نحوه محقق شدن و آسیب ها بیشتر آشنا شوند و گامهای اساسی در این مسیر برداشته شود.

وی ادامه داد: کمیته های مختلف و دبیرخانه اجلاس تشکیل شده و چهار ماه است که در حال فعالیت هستند و برای اولین بار در سطح کشور است که اجتماع دبیران کانون های مهدویت را داریم.

دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت اظهار داشت: حجج اسلام پناهیان و صدیقی ، زاهدی رییس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی ، معاون وزیر علوم ، معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری از مهمانان داخل کشور و ۹ نفر از ملیت کشورهای عمدتا محور مقاومت نیز بعنوان سخنران دعوت شده اند و عصر ها نیز میزگرد بین المللی برگزار خواهد شد.

محسن رفیعی معاون فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست گفت: ایجاد هم اندیشی بین دانشجویان و استفاده از تجارب و نظرات اساتید خبره در امر مهدویت و همچنین معرفی الگوهای موفق از اهداف برگزاری این همایش در دانشگاه یزد است .

حمید مطهری مدیر فرهنگی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: مخاطبان این همایش دبیران کانون های مهدویت کشور هستند و بیش از دو سال و نیم دوران کرونا باعث شد این کانون ها از یکدیگر جدا شوند و لذا برگزاری این همایش نقش مهمی در پویایی مجدد کانون ها و تشکل ها دارد و بیش از ۱۵ کانون نیز در دانشگاه یزد فعالیت دارند و برگزاری این همایش ها نقش مهمی در پویایی دانشگاه و دانشجویان دارد .

در پایان این نشست خبرنگاران سئوالات خود را مطرح که از طرف مدیران مرتبط پاسخ داده شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: همایش ، دانشگاه ، مهدویت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار