استاندار یزد با ابراز تاسف از نادیده گرفته شدن هویت اجتماعی، تفکر و نوآفرینی در مدارس گفت: دانش آموزان فقط مشغول خواندن و پاس کردن کتاب‌های درسی هستند و هیچ فرصتی برای تفکر ندارند.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 17 October 2022

به گزارش ایرنا مهران فاطمی روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: با توجه به اهمیت تربیت معلم، پیشنهاد می‌شود تا تعدادی از معلمان انتخاب و آموزش ببیند و در برخی از مدارس که به عنوان پایلوت انتخاب خواهند شد، به آموزش این درس‌ها بپردازند.

به گفته وی طرح عملیات این پیشنهاد نیز در شورای آموزش و پرورش مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

استاندار یزد در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه ثمن‌ها هیچ فعالیت اقتصادی ندارند، گرفتن مالیات از آن‌ها معنایی ندارد.

 وی افزود: طی کردن روند مالیات برای این ثمن‌ها حتی اگر به پرداخت منجر نشود، دردسری برای دو طرفین است چرا که سازمان مالیات باید کار اضافه‌ای انجام دهد و هم با توجه به اینکه ثمن‌ها پولی برای پرداخت مالیات نمی‌کنند، چیزی عاید این سازمان نمی‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود از اهمیت عدالت در مشارکت اجتماعی سخن گفت و اظهار داشت: هم اکنون عدالت در مشارکت اجتماعی را شاهد نیستیم و تعداد ثمن‌ها در شهرستان‌ها به اندازه مرکز استان نیست. برخی شهرستان‌ها اصلا تشکل ندارند و بر این اساس از کمک‌هایی که به این ثمن‌ها می‌شود، محروم هستند.

وی نسبت به کاهش تمایل جوانان برای مشارکت اجتماعی ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: عوامل کاهش میزان مشارکت اجتماعی باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، به عنوان مثال قبلا برای تشکیل گروه سرود در مدرسه استقبال زیادی می‌شد، اما هم اکنون استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

فاطمی عدم بهسازی و توانمندسازی شورای مرکزی را یکی از ضعف‌های ثمن‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ابرثمن‌هایی نظیر بسیج و هلال احمر در گذشته دارای شورای هماهنگی بودند که باید بار دیگر شکل گرفته و شاهد همگرایی آن‌ها باشیم.

وی راه اندازی سالن کارخانه جنوب با همکاری بنیاد مستضعفان به عنوان اولین شتاب دهنده کسب و کارهای فرهنگی و اجتماعی را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و خواستار پیگیری این پیشنهاد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار