هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت روز سه شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری به میزبانی استان یزد آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 18 October 2022

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین گفت: یکی از جشنواره‌های اصیل، باکیفیت و معتبر حوزه تئاتر که در طول دوره‌های گذشته با عناوین مختلف برگزار شده و توانسته جریانی را در سطح ملی و بین المللی ایجاد کند و در این حوزه موفق بوده همین جشنواره مقاومت بوده است.

احسان عابدی، میزبانی بخش خیابانی این جشنواره را یادآور شد و گفت: امیدواریم با همت دبیرخانه جشنواره و انجمن هنرهای نمایشی استان یزد به بهترین نحو برگزار شود و برکات آن به مردم این استان و فضای هنری برسد و با استفاده از فضای آموزشی شاهد رشد و ارتقای حوزه تئاتر در این سه روز باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: هنر مقاومت، هنر انسانی است و مختص به یک جغرافیای خاص و دین، آیین و مذهبی خاص نیست و به یک گروه و جناح خاصی تعلق ندارد و لذا هر جایی که جریان حقی مقابل باطل ایستادگی کند تعبیر مقاومت به کار برده می‌شود و فرقی نمی‌کند این هنر در ایران باشد و یا هر نقطه از کره زمین و یا هر موضوعی داشته باشد.

عابدی یادآور شد: در همه جای این کره زمین هنر مقاومت ریشه دارد و در کشور ما نیز که انواع و اقسام نبردها و جنگ‌ها را تجربه کردیم، مردم ایران مقاومت نشان دادند و توانستند خود را ثابت کنند که با این توطئه‌ها و جنگ‌ها خلل پذیر نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این هنر هنرمندان ما است که این مقاومت و دلیری مردم ایران را به نمایش گذاشته و نه تنها برای مردم کشورمان بلکه برای مردم دنیا نشان دهند و این وظیفه و رسالتی است که بر عهده هنرمندان گذاشته شده و خوشبختانه در این سال‌ها آثار بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف هنر مقاومت شاهد هستیم.

همچنین دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت نیز در این آیین گفت: در این دوره هنرمندان ۱۰ استان حضور دارند و یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال این است که برای نخستین بار در عرصه بین‌المللی برگزار می‌شود.

فخر موسوی افزود: آغاز این جشنواره ۱۵ شهریور همزمان با پیاده‌روی اربعین در عراق رقم خورد و در این راستا ۱۲۰ هنرمند به کربلای معلی اعزام شدند که شامل ۱۴ گروه نمایشی شامل ۲ گروه از حله و نجف اشرف و ۱۲ گروه از نقاط مختلف ایران بودند و هنرمندان در نقاط مختلف برای زائران تئاترهای خوبی اجرا کردند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های هجدهمین دوره این جشنواره را برگزاری بخش‌های مختلف آن در خارج از پایتخت عنوان کرد و گفت: استان یزد میزبانی بخش تئاتر این جشنواره را متقبل شد که از امروز در این استان آغاز می شود.

فخرموسوی عنوان کرد: یکی از وجهه‌های بسیار خوب این جشنواره این است که محتوا در این جشنواره تولید می‌شود و با هماهنگی‌ صورت گرفته، آثار تولید شده در برخی کشورهای حوزه مقاومت هم اجرا و پخش می‌شود.

آثار جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت توسط هنرمندان ایرانی در کشورهای لبنان، سوریه، پاکستان، عراق و چند کشور دیگر اجرا می شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، مقاومت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار