رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه یزد رتبه پنجم سطح زیرکشت و رتبه چهارم میزان تولید انار کشور را داردگفت: میزان عملکرد برداشت این محصول در هر هکتار امسال ۲۲ تن و ۶۴ کیلوگرم بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹ 18 October 2022

سیدابوالفضل وکیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت انار از نیمه شهریورماه در استان آغاز شده است، افزود: سطح زیرکشت این محصول در استان پنج هزار و ۸۹۱ هکتار است که از این میزان پنج هزار و ۶۳۷ هکتار آن بارور می باشد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تن محصول انار از باغات استان برداشت شود که میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته ۶۰۰ تن افزایش دارد.

وکیلی بیشترین سطح زیرکشت انارستان های استان را مربوط به شهرستان‌های تفت ، میبد و یزد بیان و گفت: بیشترین ارقام انار مرغوب استان مربوطه به ملس یزدی، شیرین شهوار ، ملس سریزد و گِل تفت است.

وی از کشت ارقام جدید انار در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته ارقام "واندر فول" و "نرم هسته ای" در باغات مختلف استان بصورت پایلوت اجرا شده که نتایجی خوبی به همراه داشته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد مگس مدیترانه ای و کرم گلوگاه را از آفات انارستان های استان عنوان کرد و گفت: مبارزه با این آفات در قالب برنامه های مختلف در دست اجرا دارد.

انار تولیدی استان یزد علاوه بر عرضه در بازار استان‌های همجوار به عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود و بخشی از این محصول به صورت تازه خوری، بخشی به صورت رب انار و ساندیس فراوری و مقداری نیز به‌صورت کنسانتره و اناردان به هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می‌شود.

مجموع اراضی قابل کشت استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که ۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار آن زیرکشت قرار دارد و از این مقدار سطح زیرکشت ۳۲ هزار و ۶۶۹ هکتار ( ۲۹ درصد) به کشت محصولات زراعی و بقیه به محصولات باغی اختصاص دارد که حدود ۷۰ هزار کشاورز، دامدار و بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان فعال هستند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: انار ، جهاد کشاورزی ، رتبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار