معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: افزون بر ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف در مدارس شاهد سطح استان مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 19 October 2022

محمد حسن فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش‌آموزان دختر و پسر در سال تحصیلی جاری طبق مقررات در تمامی پایه‌ها در ۳۵ مدرسه شاهد در شهرستان یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌های تابعه استان تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ مدرسه شاهد در شهرستان یزد و بقیه در سایر مناطق استان وجود دارد که علاوه بر امور آموزشی به جد به مسایل تربیتی و اخلافی دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های مختلف سالاته با همکاری فرهنگیان و مربیان عنایت خاص دارد.

تربیت نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی

این مسئول اظهار کرد: تربیت نسل جوان مومن و انقلابی در تراز انقلاب اسلامی از اهمیت بسزایی در بنیاد شهید و امورایثارگران برخوردار است بنابراین یکی از اساسی‌ترین ماموریت و برنامه‌های مهمی که همه ساله به آن توجه می‌شود موضوع مدارس شاهد و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان زیرپوشش است .

فاضلی به اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در کنار امور آموزشی دانش‌آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی در مدارس شاهد زیرپوشش اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص سالانه در قالب یک برنامه مدون و مشخص اقدام مناسب به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران یزد بیان کرد:تقویت مدارس شاهد از هر لحاظ و رسیدگی به امور فرهنگی، پرورشی و آموزشی دانش‌آموزان مدارس شاهد در استان موضوع مهمی است که تاکنون در یزد اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و امسال ادامه دارد.

ضرورت همکاری برای اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی

فاضلی ابراز امیدواری کرد به دلیل اهمیت تربیت دانش‌آموزان با همکاری سایر بخش‌ها به خصوص فرهنگیان و مربیان و همراهی مسئولان همانند گذشته جامعه هدف زیرپوشش در تمامی بخش‌ها در سطح استان و کشور موفق و الگویی برای دیگران باشند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

در سال تحصیلی جدید حدود ۳۰۵ هزار و ۲۲۴ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۱۵ مدرسه و ۱۱ هزار و ۸۵۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۶ هزار ۷۳۵ نفر پیش دبستانی ، ۱۶۴ هزار و ۱۳۱ دانش آموز ابتدایی ، ۶۳ هزار و ۸۰۹ نفر متوسطه اول و ۵۰ هزار و ۵۴۹ دانش آموز هم در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

از مجموع دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در استان یزد ۱۲۶ هزار نفر دختر و ۱۲۹ هزار و ۹۲۷ نفر پسر هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار