فرماندار اردکان گفت: با مشارکت بخش خصوصی و افزایش سهمیه آرد به زودی مشکل نان مردم این شهرستان حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 19 October 2022

حسین سبزواری در نشست شورای آرد و نان افزود: بازرسی از واحد های نانوایی از اولویت هایی می باشد که در این مدت تشدید یافته و تقویت گردیده است ، از مردم نیز می‌خواهیم که بازرسان را در امر نظارت یاری دهند.
او اضافه کرد: نظارت بر نانوایی های این شهرستان برای پیشگیری از تخلفاتی مانند کم فروشی و گرانفروشی به شدت پیگیری می شود .
فرماندار اردکان گفت: چالش بزرگ شهرستان در حوزه تامین نان مردم ، کمبود نیروی انسانی در نانوایی هاست .
سبزواری بر لزوم افزایش سهمیه آرد شهرستان به دلیل بالا رفتن مصرف به علت افزایش جمعیت روز شهرستان در حوزه دانشگاه و صنعت تاکید و تصریح کرد: با دعوتی که از بخش خصوصی به منظور ایجاد چند واحد مجتمع نان و همچنین تعدادی کارگاه تولید نان سنتی با کیفیت به عمل آمده ، به زودی مشکل مردم مرتفع خواهد شد.
او در ادامه یادآور شد: اگر شرایط نانوایی های سطح شهرستان به مردم اطلاع رسانی شود گله مندی ها کاهش می یابد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد نیز در ادامه با بیان اینکه استان یزد با کمبود آرد و گندم روبرو نیست افزود: 50هزار تن موجودی گندم در استان است ، حتی به استان های همجوار نیز ارسال می شود .
حمید پایدار یادآور شد: استان یزد با هدف راحتی مصرف ، روزانه چهارمیلیارد تومان یارانه نان پرداخت می کند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد با بیان اینکه آرد باید در جای خودش مصرف شود تا تخلفات کم شود اظهار داشت: سرانه مصرفی شهرستان با وضعیت موجود 6.86است که جزء پایین ترین سرانه مصرف است .
پایدار گفت: در تقویت مقدار آرد شکی نیست و مطمینا نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت.
او با بیان اینکه با رعایت کار نانوایی ها به منظور تامین نان شهروندان ، ایجاد نانوایی های جدید، افزایش سهمیه بعضی نانوایی ها و سایر مسایل مربوط به تولید نان، در آینده نزدیک دغدغه مردم حل خواهد شد .
در شهرستان اردکان ۱۰۴ نانوایی وجود دارد که ۱۰۰ نانوایی دولتی و چهارنانوایی آزاد است و نیز ۵۷ نانوایی در شهر اردکان، هفت نانوایی در روستای ترک آباد و پنج نانوایی در شهر احمدآباد فعال هستند و این حکایت از تقسیم نامناسب نانوایی ها در این شهرستان دارد.
مرکز شهرستان 150 هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار