جمالی نژاد تاکید کرد؛
معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اهتمام به سبک معماری ایرانی اسلامی در شهرسازی به ویژه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، رعایت توازن و عدالت در اجرای این طرح را خواستار شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 19 October 2022

«مهدی جمالی‌نژاد» در اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان که از امروز و به مدت دو روز در شهر میراث جهانی یزد در حال برگزاریست، اظهار کرد: برای داشتن شهری با آرامش و کیفیت نیازمند اجرای سبک معماری متناسب با شرایط ایرانی اسلامی هستیم و بدین منظور باید تمام ویژگی‌ها و قابلیتهای مورد نیاز یک شهر ایرانی اسلامی مانند کرامت و تفکر، حیا و تواضع، احسان، عزت و امنیت، عبودیت، توازن و تعادل و بسیاری از واژگان دیگر در کالبد و روح آن مورد توجه قرار گیرد که این مهم به صورت کامل در سبک معماری ایرانی اسلامی دیده شده است.

وی با اشاره به تصویب سند ملی معماری ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی معماری و شهرسازی، از ضعف عملکردی در حوزه اجرای این سند گلایه و بر اهتمام به آن با جدیت بیشتری در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد.

جمالی‌نژاد بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر اساس توازن و عدالت و در راستای پویایی شهرهای مختلف کشور تاکید کرد و گفت: نامتوازنی در این بخش آسیبهای متعدد دیگری مانند مهاجرت‌های گسترده را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش رونق صنعت ساختمان بر اقتصاد کشور با توجه به ارتباط این صنعت با قریب به ۳۰۰ صنعت دیگر و اشتغالزایی بالای حاصل از این بخش، عنوان کرد: البته در راستای رونق بخشی این حوزه باید مولفه‌های مختلفی را مورد توجه داشته باشیم که موضوع معماری ایرانی اسلامی از مهمترین آنهاست.

وی به ایجاد افزون بر چهار میلیون واحد مسکونی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پهنه‌های مختلف، عنوان کرد: باید این پهنه‌ها کاملا بر اساس معماری ایرانی اسلامی طراحی شود و علاوه بر برخورداری از توان ایستادگی بالا در برابر حوادث، توازن و عدالت محوری نیز در مورد آن رعایت شود.

جمالی‌نژاد در پایان نیز خاطرنشان کرد: این توازن باید به گونه‌ای باشد که در شهرها و روستاهای کوچک هم مطابق نیازها ساختمان‌سازی شود و متناسب با سیاست جوانی جمعیت، توزیع متوازن جمعیت و خدمات را شاهد باشیم.

گفتنی است؛ اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان با هدف بررسی معیارها و شاخص های سازنده ذیصلاح از نگاه قانون ملی مقررات و کنترل ساختمان، معرفی و تشریح پروژه های با تکنولوژی صنعتی سازی، آشنایی سازندگان ذیصلاح با بیمه تضمین کیفیت ساختمان، معرفی و نمایش مصالح ساختمانی استاندارد و فرهنگ سازی و ایجاد مطالبه گری در جامعه در راستای بهره گیری از سازندگان ذیصلاح در ساخت و سازهای شهری به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در حال برگزاریست.

محورهای این اجلاس دو روزه که همراه با کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی خواهد بود، شامل سازنده ذیصلاح و مقررات ملی ساختمان، بهبود کیفت ساختمان و مصالح استاندارد، بهره گیری از فناوری های نوین ساختمان، ایمنی پایدار ساختمان ها در بـحران و تاثیر بیمه تضمـین کیفیـت ساختمان تعریف شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار