نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه تعیین هدف و سبک زندگی، انسان را به سمت هدف آفرینش یعنی کمال و رسیدن به خداوند سوق می دهد، فعالیت معلمان برای تعلیم سبک و هدف زندگی به دانش آموزان را ضروری دانست.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 20 October 2022

به گزارش پنجشنبه دفتر امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان استان و آیین استقبال از دانشجو معلمان ورودی ۱۴۰۱ با اشاره به توجه و نقش معلمان به رشد و کمال دانش آموزان گفت: یک قیامت بزرگی در جامعه بشریت از سوی غربی ها ایجاد شده است البته این شرایط از قرن ها پیش ایجاد شده و ادامه دارد؛ آنها تنها به دنبال پیشرفت خودشان و در مقابل واداشتن ما از رشد و تعالی هستند.

وی ادامه داد: تاریخ ایرانیان دانشمندان و علمایی دارد که غربی های جاهل در حال بهره برداری از آن هستند اما ما را از آن محروم می کنند از این رو معلمان باید به آنچه ما را از رشد و تعالی دور می کند توجه کرده و در دانش آموزان توسعه و رواج دهند.

وی به عوامل اصلی در جهت رشد و کمال انسان از جمله هویت، تدین، تفکر و تعلق برشمرد و گفت: غربی ها ما را از سبکی که اسلام دعوت کرده، عقب انداختنه و خودشان به سمت پیشرفت حرکت کردند. آنها نگذاشتند هویتمان را پیدا کنیم در حالی که ما هویت و فطرتی خدایی داریم.

وی به عامل دوم یعنی تدین اشاره کرد و افزود: آنها تدین را از ما گرفتند و کسی که دین و هویت نداشته باشد دست آنها است. بچه ها را از ابتدای تحصیل به روش خودشان هدایت می کنند و از دین و هویت دور می کنند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: کسی که هویت ندارد، ثبات ندارد و به هر سمتی سوق داده می شود و هر روز دستمایه قرار می گیرد به این ترتیب از هویت الهی دور می شود. معلمان باید این هویت را رشد دهند و بچه ها را خدایی و متعهد تربیت کنید تا فردا برای جامعه مفید باشند و گوششان به خارجی ها نبوده و به دین و عقلشان رجوع کنند.

وی به اهمیت تفکر نیز اشاره کرد و افزود: غربی ها در آموزش ها به طور نامحسوس فکر را از ما گرفته اند، معلمان ۱۲ سال در مدرسه درس می آموزند اما دریغ از ۱۰ ساعت تفکر درباره مباحث مختلف آموزشی، سبک ما حفظ کردن و کسب نمره است. این سبکی است که غربی ها در کشورمان رواج داده اند.آنچه امروز به عنوان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، رسیدن به همین خودکفایی و عدم وابستگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد حاصل تفکر را خودکفایی و ناامیدی دشمن از جلوگیری از پیشرفت کشورمان دانست و افزود: آنچه امروز به عنوان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، رسیدن به همین خودکفایی و عدم وابستگی است. اما هر چه تلاش کردیم به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم چرا که ما را از فکر دور کرده اند.

وی ادامه داد: صنعتگران ما فکر نمی کنند، دانشجویان ما فکر نمی کنند و وقتی فارغ التحصیل می شوند بیکارند این در حالی است که چرا نباید در درسی که می خوانند، تفکر و اختراع داشته باشند و ما را خودکفا کنند. این رویکرد خیانت دشمن است و هنوز ادامه دارد.

آیت الله ناصری گفت: دشمن از این که در حال حاضر ما در برخی موارد به خودکفایی رسیدیم عصبانی است و نمی خواهد دانش آموزان ما رشد کنند. فکر کردن اهمیت زیادی دارد اما کدامیک از مدیران و معلمان، دانش آموزان را به فکر کردن وا می دارند و این روند در کشور عادت و مرسوم شده است در حالی که جفا در حق کشور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگرانی که در کارخانه ها مشغول کار هستند، برای رشد و تعالی و حتی اختراع استعداد دارند، گفت: اما به دلیل همین نقایص، ۳۰ سال به کار کردن با دستگاهی مشغول شده و سپس بازنشسته می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین به هدف قرار گرفتن تعلق جامعه از سوی دشمن اشاره کرد و افزود: عقل است که قادر است تاریکی و ظلمت، دوست و دشمن، بد و خوبی و زشت و زیبایی را تشخیص داده و آنچه خداوند برای ما خوب یا بد تعیین کرده است را تمایز دهد اما دشمن از این قدرت تعلق هراس دارد.

وی از معلمان خواست که مسئولیت خطیر خود را در این مسیر درک کنند چرا که آنها اثرگذار هستند چرا که این دانش آموزان در آینده کشور را اداره خواهند کرد و اگر غیر از این باشد، توبه کسانی که انسان ها را منحرف کنند، از سوی خداوند پذیرفتنی نیست مگر آنکه آن انحراف برطرف شود.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شما معلمان باید مربی بوده و شکل دهنده پیشرفت معنوی و مادی جامعه باشید. باید به رشد و تعالی مادی و معنوی توجه کنید و هدف زندگی را که رسیدن به کمال الهی است در بین دانش آموزان ترویج و تعلیم دهید.

وی با تاکید بر اینکه خداوند انسان را بی هدف خلقت نکرده و او را از نعمات فراوان برخوردار نکرده است، افزود: همه این نعمات باید در مسیر شناخت خداوند و انتخاب هدف و مسیر و سبک زندگی درست به سمت کمال و شناخت خداوند به کار گرفته شود و این وظیفه معلمان است که با توکل به خداوند این موارد را به دانش آموزان تعلیم دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار