رئیس دانشگاه فرهنگیان:
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: متأسفانه نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها ۵.۵ برابر منفی است بدین معنا که به ازای هر ۱۱۰ دانشجو یک استاد داریم و این میزان کم است.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 20 October 2022

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کلید همه بحث‌ها سه مفهوم تدین، تعقل و تفکر است افزود: اگر این چراغ سه گانه در دستان هر شخصی باشد هرگز گمراه نمی‌شود.

وی افزود: مطالبه رهبر انقلاب، این است که باید بچه‌های ما متدین و با هویت باشد و برای این موضوع سه موضوع تدین، تعقل و تفکر بسیار مهم است، برای پرورش بچه‌های و دانشجویان وجود استاد خوب و مناسب مهم است و لذا شخص بنده نصف روزهای هفته را در جذب استاد صرف می‌کنم و به هیچ وجه جلسات آن را لغو نمی‌کنم.

صحرایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در ۱۰ سال اخیر شاهد تأکیدات فراوان رهبر انقلاب در خصوص بخش تعلیم و تربیت هستیم، اگر می‌خواهیم سیمای آینده ایران را بدانیم باید به سیمای امروز دانشگاه فرهنگیان و بخش تعلیم و تربیت نگاه کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به وضعیت نامناسب این دانشگاه تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان یزد وضعیت بهتری نسبت به بقیه کشور دارد، هر چند دولت سالانه ۶ هزار میلیارد تومان برای دانشجویان هزینه می‌کند اما برخی دانشگاه‌ها خوابگاه ندارند در صورتی که محیط خوابگاه محیط اصلی تربیت است اگر دانشجویان کامل در خوابگاه باشند می‌توانیم برنامه‌های خوبی اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه متأسفانه در این دانشگاه با کمبود استاد مواجهیم گفت: در این راستا و برای جذب اساتید با کیفیت برنامه‌ها و راهکارهای مهم و جدی داریم.

صحرایی از برگزاری دورهای جهادی، طرح‌های مهدویت برای دانشجویان خبر داد و افزود: با توجه به سفارشات بزرگان بر منظومه و اندیشه شهید مطهری این منظومه در هشت واحد درسی برای دانشجویان استخراج شده و تدریس خواهد شد.

وی بیان کرد: متأسفانه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با دیگر دانشگاه ۵.۵ برابر منفی است بدین معنا که به ازای هر ۱۱۰ دانشجو یک استاد است که کم بوده و استاد خوب باید جذب کنیم و گزینش معلمان باید با دو ویژگی انجام شود و فرد باید جوهره و مایه معلمگی و تدین داشته باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: از دیگر اقدامات مهم این دانشگاه گزینش و پایش مستمر دانشجویان در طول تحصیل است اگر مشاهده کنیم دانشجو توانایی لازم در شغل مهم معلمی را ندارد با احترام برای تحصیل به دیگر دانشگاه‌ها هدایت می‌شود.

وی سومین اقدام را گزینش و پایش کتاب‌ها و منابع درسی دانست و گفت: در این حوزه نیز به صورت مداوم بر منابع درسی بازنگری انجام می‌شود.

صحرایی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان سالانه ۲۵ هزار معلم به آموزش و پرورش می‌دهد، از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم با توجه به شرایط و مسائل زیاد در آن حداقل ریل موجود در امر آموزش و پرورش حفظ شود و ریل موازی که دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم است تقویت شود تا در نقطه‌ای که این دو به هم می‌رسند دستاورد مطلوب حاصل شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها و بخش‌هایی خصوصی و دولتی در کشور پژوهشکده‌ها، نیروگاه‌ها یا محل‌هایی بلااستفاده دارند گفت: متأسفانه این محل‌ها هم در اختیار ما قرار داده نمی‌شود و ما در دانشگاه فرهنگیان جای کافی برای خوابگاه و محیط آموزشی نداریم و مجبور هستیم خودمان دانشگاه بسازیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه سفر خود به استان یزد با استاندار یزد و دانشجویان دانشگاه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و سالن ورزشی پردیس خواهران، المان شهید گمنام و موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم را به افتتاح خواهد رساند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار