یک مدرس رشته ارتباطات معتقد است؛ رسانه‌های معاند در پوشش‌های رسانه‌ای حوادث اخیر کشور از تاکتیک دروغ بزرگ بهره گرفته‌اند تا از این طریق اثرگذاری بیشتری بر روی افکار عمومی جامعه به خصوص نسل جوان داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 20 October 2022

امیر ترقی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در تاکتیک دروغ بزرگ، هرچه دروغ و اغراق در بازنمایی رسانه‌ای بزرگتر باشد، قبول آن از سوی افکار عمومی راحت تر صورت می پذیرد، لذا رسانه‌های بیگانه با توجه به شرایط کشور این تکنیک را دست‌آویز جریان اطلاع رسانی خود قرار دادند.

وی یکی از مهمترین راه‌های برون رفت از چنین شرایطی را تکیه به رسانه‌های‌های داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: رفع محدودیت های رسانه‌های داخلی و بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور، مدیریت بحران های ناشی از اطلاع رسانی هدف دار رسانه های بیگانه را تسهیل می کند.

به گفته ترقی نژاد هم اکنون رسانه های داخلی با مشکلات عدیده‌ای مانند برخی محدودیت های امکاناتی و فقر نیروی متخصص مواجه هستند و انتظار این است که مسئولان و حاکمیت از ظرفیت نخبگان رسانه برای ایجاد تحول در این حوزه استفاده بیشتری داشته باشد.

در روزهای گذشته فرمانده سپاه پاسداران در خصوص شیطنت‌های رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی، نسبت به حوادث اخیر به این کشور هشدار داده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار