مدیرکل گمرک یزد گفت: در سالجاری افزون بر یک میلیون و ۵۸۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۵ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 22 October 2022

محمدحسین سلمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز ملی صادرات (۲۹ مهرماه) افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و از حیث ارزش دلاری یک صدم درصد افزایش داشته است.

وی کشورهای هدف صادراتی استان در این مدت را ۴۹ کشور عنوان و اظهار کرد: کشورهای همسایه شامل عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی و عمان به ترتیب عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی استان هستند.

سلمانی با اشاره به وجود ۱۷۰ کالا در سبد صادراتی استان خاطرنشان کرد: کاشی و سرامیک،انواع هیدرو کربن ها، میلگرد و پروفیل،نایلون و نایلکس و ظروف شیشه ای عمده ترین کالاهای صادراتی استان می باشند.

وی به میزان کالای واراداتی به استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۳ هزار و ۷۳ تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار از گمرک استان به کشور وارد شد که از نظر وزن پنج درصد کاهش و از حیث ارزش ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک استان در سالجاری را ۲۵ کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین کالاها از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، امارات متحده عربی، ، برزیل و هنک گنگ از طریق گمرک استان به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک یزد با اشاره به ثبت ۳۴۱ کالای وارداتی به استان تصریح کرد: مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید، گوشت و مرغ منجمد ، الیاف آکرولیک، گرید نساجی، نخ پلی استر و ضایعات کاغذ و مقوا عمده کالاهای وارداتی استان می باشند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: گمرک ، صادرات ، کالا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار