رییس انجمن ورزش شهرداری‌های کشور:
رییس انجمن ورزش شهرداری‌های کشور گفت: با توجه به بالا رفتن آمار کم‌تحرکی در جامعه امروز به ویژه در بین بانوان و کودکان، شهرداری‌ها به عنوان حکمرانان محلات در شهر، ورزش و تندرستی را باید به عنوان یک اصل مهم در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ 22 October 2022

به گزارش ایرنا محمد عشقی روز شنبه در نشست انجمن ورزش شهرداری‌های کشور در اشکذر یزد افزود: در راستای نهادینه کردن ورزش همگانی و توسعه این ورزش در شهرداری‌ها نشست انجمن ورزش شهرداری‌ها تشکیل شده که سومین جلسه آن به میزبانی استان یزد و شهرستان اشکذر برگزار شد.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها در کنار مسئولیت‌های فراوان و سنگینی که در حوزه‌های عمرانی و خدماتی دارند، وظایف بزرگ فرهنگی و ورزشی را هم بر عهده دارند که ورزش همگانی یکی از این محورها است.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن سه ماه است در سطح کشور راه انداری شده و بیش از ۱۴۰۰ شهرداری در آن مشارکت دارند تا ورزش همگانی به شهرداری‌ها سپرده شود.

عشقی ادامه داد: باید از امکانات، ظرفیت و توانمندی شهرداری‌ها در برگزاری رویدادهای ملی و آوردن مردم به میدان جهت آمادگی جسمانی و پیاده روی که تحرک و نشاط بیشتر در جامعه را به دنبال دارد، استفاده کرد و هر چقدر در حوزه ورزش و سلامت هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کردیم.

نماینده شهرداری تهران در انجمن ورزشی شهرداری کشور هم گفت: متولی ورزش همگانی باید به شهرداری‌های سپرده شود تا با هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان که بخشی از اعتبارت را در اختیار دارد بتوان نتیجه خوبی از این حوزه گرفت.

علی خسروی در نشست امروز این انجمن که با حضور نمایندگان تعدادی از شهرداری‌های کشور برگزار شد، افزود: مصوبات بسیار خوبی جهت ترویج ورزش همگانی به عنوان ورزش شهروندی، تفریحی و حتی گردشگری ورزشی در بین خانواده‌ها به تصویب رسید.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران اظهارداشت: رویکرد انجمن این است تا برنامه‌های ورزشی مناسبی برای دورهمی خانواده‌ها در آخر هفته در نظر گیرد تا حال دل خانواده‌ها خوب باشد.

شرکت کنندگان در این نشست هم چنین نقطه نظرات و راهکارهای لازم پیرامون برگزاری مسابقات مینی فوتبال، هم‌چنین مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان شهرداری‌ها و محلات شهرها را بیان کردند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: ورزش ، شهرداری ، اولویت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار