رئیس مرکز بهداشت یزد در خصوص استفاده از سموم آفت‌کش‌های کشاورزی و سموم خانگی جهت درمان شپش سر هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ 08 November 2022

دکتر سیدعلی‌اکبر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که آلودگی به شپش سر یک معضل بهداشتی با سابقه طولانی در سطح جهان است، اظهار کرد: شپش از اولین بیماری‌های خارجی بدن انسان بوده که در کانون‌های تجمعی مثل مدارس بیشتر دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که درمان در دو مرحله انجام می‌گیرد، افزود: مرحله اول بلافاصله بعد از شناسایی و مرحله دوم نیز تکرار است تا از حصول نتیجه اطمینان پیدا کرد.

رئیس مرکز بهداشت یزد با تاکید بر این‌که رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از انتقال شپش بسیار موثر است، گفت: انتقال از یک فرد به فرد دیگر می‌تواند از طریق تماس یا استفاده از وسایل شخصی دیگران مثل شانه، کلاه، شال، حوله و روسری صورت گیرد.

موسوی با بیان این‌که شیوع شپش در فصل‌های زمستان و پاییز بیشتر است، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از انتقال شپش توصیه می‌شود به طور مرتب در این فصل لباس‌های با آب گرم شست‌وشو شود.

وی در خصوص استفاده از سموم آفت‌کش‌های کشاورزی و سموم خانگی جهت درمان شپش سر هشدار داد، تأکید کرد: استفاده موضعی سموم به‌منظور درمان شپش سر باعث مسمومیت حاد خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت یزد با بیان این‌که برای رشک‌زدایی نیز استفاده از مخلوط آب و سرکه موثر است، اظهار کرد: در صورت برخورد با افراد مبتلا به شپش، به‌ خصوص کودکان که این آلودگی در آن‌ها شایع‌تر است، ضمن مراجعه به پزشک و تهیه شامپوها موجود در داروخانه‌ها و استفاده بر اساس توصیه‌های اعلام شده، به هیچ عنوان از سموم دفع آفات و حشرات مانند سموم کشاورزی و یا سموم خانگی، برای دفع شپش استفاده نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار