پایانی بر اما و اگرهای اعتبار خط انتقال آب دریا به یزد؛
جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس از اضافه شدن حق انتفاع معادن به منابع تامین اعتبار ابرپروژه خط انتقال آب خلیج فارس به استان های فلات مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 11 January 2023

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مصمم به اجرایی شدن خط انتقال آب از خلیج فارس به استان های فلات مرکزی کشور است، اظهار کرد: دولت برای اجرای این پروژه بیش از 100 هزار میلیارد تومان از محل منابع حقوق دولتی معادن اختصاص خواهد داد که طی صحبت با وزیر صمت مقرر شد حق انتفاع معادن نیز به منابع اعتباری این طرح اضافه شود.

وی ادامه داد: به این دلیل که منابع تامین اعتبار این خط تنها از حقوق دولتی معادن بود، مسائلی مبنی بر اینکه امکان دارد این اعتبار به صورت کامل اختصاص نیابد، مطرح بود به همین دلیل دیروز شخصا مذاکرات فشرده ای با وزیر صمت داشتم و موافقت وی را برای اختصاص حق انتفاع معادن به این ابر پروژه کسب شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر با تاکید بر اینکه دیروز موافقت وزیر نیرو نیز در این زمینه اخذ شد، تصریح کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده قرار شد در سفر هفته جاری رئیس جمهور این بند به مصوبه مربوط به خط انتقال آب خلیج فارس اضافه شود و به این شکل منابع تامین اعتبار این پروژه قطعیت بیشتری خواهد داشت.

جوکار عنوان کرد: با اضافه شدن این بند به مصوبه خط انتقال آب خلیج فارس به استان های فلات مرکزی، منابع این طرح از محل حقوق دولتی معادن و همچنین حق انتفاع تمامی معادن استان هایی که از این پروژه بهره مند می شوند، تامین خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: طول مدت اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان های فلات مرکزی حداکثر سه ساله خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار