برخی رسانه های منتقد دولت در شیطنت رسانه‌ای مدعی شدند طرح فولادی مورد بهره برداری روز جمعه با حضور رییس جمهور در بافق، قبلا افتتاح شده بود، این در حالی است که طرح اخیر مربوط به بخش دیگری از زنجیره تولید فولاد در این شرکت است و متفاوت از بخش افتتاح شده در دولت قبل است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶ 15 January 2023

اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد روز شنبه با ارسال توضیحاتی برای ایرنا در خصوص افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق با حضور رییس جمهور، در این زمینه اعلام کرده است: توسعه زنجیره تولید فولاد در استان یزد شامل چندین بخش مختلف از تولید گندله تا محصول نهایی که انواع مقاطع فولادی است، را شامل می شود، اولین بخش این زنجیره که مربوط به تولید انواع میلگرد است در دولت قبل مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

بر اساس اعلام این اداره کل، در جریان دومین سفر آیت الله رییسی و دولت سیزدهم به استان یزد در روز جمعه ۲۳ دی ماه جاری، طرح ۵۵۰ هزار تنی تولید کلاف و ۸۰۰ هزار تنی احیاء مستقیم این کارخانه که در یکسال اخیر کامل شده است، مورد بهره برداری قرار گرفت که بخشی مجزا از واحد تولید میلگرد است.

در جریان حضور آیت الله رئیسی در مجتمع فولاد بافق واحد احیای مستقیم این کارخانه با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، افتتاح شد، این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شده بود و ساخت آن در دولت سیزدهم شتاب زیادی پیدا کرد.

این مجتمع، قادر است هر سال ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را به روش میدرکس، که روشی سازگار با محیط زیست و همراه با کاهش مصرف آب است، تولید کند، با افتتاح این واحد صنعتی، زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر، شامل ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، فراهم شد.

از ویژگی‌های مهم این واحد تولیدی صنعتی افزایش بهره‌وری با جلوگیری از خام‌فروشی و صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با استفاده از سیستم بازیافت آب است، برای ساخت کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو، معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان، هزینه شده و قابلیت تولید هر سال ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

رئیس جمهور در ادامه در کارخانه نورد کلاف صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق نیز حضور یافت و خط تولید کلاف این مجتمع صنعتی را افتتاح کرد، با افتتاح این خط جدید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی تولید خواهد شد که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار