رییس جمهور گفت: مطلقا نباید اجازه دهیم مسائل حاشیه‌ای به متن وارد شده و متن به حاشیه برود؛ امروز متن، خدمت به مردم، توجه به اقتصاد و گره‌گشایی از کار آنهاست؛ حاشیه‌ها وقتگیر است و مردم هم به هیچ عنوان علاقه‌ای به آن ندارند.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ 15 January 2023

آیت الله سید ابراهیم رییسی، عصر جمعه در نشست شورای اداری استان یزد ادامه داد: انسجام ملی که در استان یزد وجود دارد نباید مخدوش شود، هرکسی هر نگاه و سلیقه‌ای که دارد بداند همه در حوزه نظام و ولایت و شهدا متحدالنظر هستیم و صرفا ممکن است در روشها نظر مخالفی داشته باشیم.

رئیسی افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که این وحدت و انسجام ما برای دشمن، کمرشکن و برای دوستان زمینه تقویت باشد، سرمایه این اتحاد ملت ایران و نقطه عطف آن مقام معظم رهبری هستند.

وی در ادامه با تشکر از میزبانی مردم استان یزد از هیئت دولت گفت: حضور مردم برای دشمن پیام یاس و ناامیدی و برای دوستان پیام امید و پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: استان یزد یک هویتی دارد و آن هویت تمدنی، فرهنگ، دینی، قرآنی و اهل بیتی است که سرمایه استان است و به هیچ عنوان نباید گذاشت این هویت مورد آسیب قرار بگیرد.

رییسی گفت: هویت استان یزد با تمدن، تاریخ، مردان و مفاخر و چهره های نامداری که دارد به همراه حضوری که یزدی ها در دفاع مقدس داشتند آن را نامدار کرده و باید حافظ آن باشیم.

وی با بیان اینکه شور و شوق جوانان یزدی را در این سفر به خوبی دیدم و آنها اعلام کردند که پشتیبان ولایت و نظام هستند خاطرنشان کرد: به مسئولان فرهنگی و افرادی که الگوساز و فرهنگساز هستند تاکید می کنم که باید در استان یزد به مباحث فرهنگی توجه خاص و ویژه ای داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اَبَر طرح ما باید اعتماد افزایی در دل مردم باشد خاطرنشان کرد: این مهم با سخن محقق نمی‌شود و باید در میدان عمل محقق شود که لازمه آن داشتن روحیه تحول خواهی است، با نامه نوشتن کاری حل نمی شود باید به دنبال رفع و بازکردن گره‌های مردم بود.

اَبَرطرح ما باید اعتماد افزایی در دل مردم باشد این مهم هم با سخن محقق نمی‌شود و باید در میدان عمل محقق شود که لازمه آن داشتن روحیه تحول خواهی است، با نامه نوشتن کاری حل نمی شود باید به دنبال رفع و بازکردن گره‌های مردم بودوی گفت: مدیری که هر شرایطی برایش تفاوتی نداشته باشد و صرفا اقدام به پیرو زدن نامه داشته باشد هیچ کاری پیش نمی رود، باید همانند بچه های تیپ الغدیر یزد در دفاع مقدس، به متن وارد شویم و با پیگیری و تلاش مشکلات را رفع کنیم.

رئیسی به خط انتقال آب یه یزد اشاره کرد و یادآور شد: این طرح آرزوی دیرینه مردم استان یزد بوده و در محل اعلام شد که چهار سال زمان اجرای آن است؛ من در خودرو از مسئول طرح پرسیدم و گفت اگر اعتبار لازم تامین شود این طرح تا نصف این زمان هم امکان اجرا دارد و ما قول دادیم با تامین اعتبار به کار سرعت دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام به یک معضلی در طول سالهای قبل تبدیل شد گفت: اینکه چرا دولت‌ها و مجلس‌ها اقدام نکردند مربوط به الان نیست و ما باید اقدام کنیم که به پایان برسد و اصلا هم برای ما مهم نیست که این طرح به نام ما یا دیگری تمام شود بلکه تنها به دنبال آن هستیم که پروژه ها به نفع مردم و نظام به مرحله تولید و فعالیت وارد شوند.

وی افزود: مگر رزمندگان ما که سالها و سال کار کردند خدمتشان حذف شده است؛ خداوند خودش کارهایی که از روی اخلاص و برای رفع مشکلات مردم انجام میشود را ثبت و ضبط می کند.

رئیسی تصریح کرد: برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم برای مصوبات طرح‌ها را تامین کند و این طرح یک کار کاملا جدی نیاز دارد و برای اجرای آن حتما باید به صورت کاملا جهادی فعالیت داشته باشیم.

دولت باید صادق‌الوعد باشد

رییس جمهور گفت: این دولت باید دولت صادق الوعدی باشد و مبادا وعده هایی که به مردم داده می شود، عمل نشود. مطلقاً مخالف این موضوع هستم ضمن اینکه معتقدم اگر مسئله یا مشکلی وجود داشت که کاری انجام نشد یا وعده ای محقق نشد، با مردم در میان بگذارید زیرا مردم طرفدار صداقت هستند.

رئیس جمهور بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در شرایط مساوی تاکید کرد و افزود: نیروهای بومی باید در اشتغال در اولویت قرار گیرد ضمن اینکه از ظرفیت زنان در مشاغل مناسب استفاده شود و ظرفیت ها و توانایی های آنها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری‌ها مورد توجه باشد.

وی بر داشتن روحیه تحول‌خواه تاکیدکرد: اگر این روحیه نباشد، کار مردم پیش نمی رود و دغدغه اصلی همه باید حل مشکل مردم و رسیدگی به امور آنها باشد نباید کار مردم به فردا واگذار کرد. 

رئیسی تصریح کرد: یزد استانی صنعتی، معدنی، گردشگری، فناور محور است بنابراین می توانیم یزد را به عنوان استانی که در حوزه دانش بنیان حرفی برای گفتن داشته باشد و به عنوان یک کانون در این زمینه معرفی کرد.

وی اظهار داشت: در حوزه معادن نیز که جزو ذخائر اصلی کشور هستند، باید موانع برطرف  کرد و محیط زیست هم نظرات فنی و تخصصی در این زمینه ارائه دهد و فقط پاسخ شما «نه»  و «نمی شود» نباشد، به دنبال راهکار باشید و اساساً مدیر باید به دنبال راهکار باشد.

رئیسی گفت: گاهی ممکن است در برخی پروژه ها کشمکش هایی به وجود آید اما محیط زیست حتما باید کار فنی خود را دنبال کند پاسخ «نمی شود» راحت است مدیر باید راهکار ارائه کند.

دولت از کنار مسائل به راحتی عبور نمی کند

رئیس جمهور افزود: ما به دنبال حل مسئله هستیم و دولت ما از کنار مسائل به راحتی عبور نمی کند و معتقدم مسئله باید حل شود و نباید به سادگی از آن عبور کرد. ما در نظام هیچ مسئله ای در نظام اداری نداریم که با بن بست مواجه شود و هنر مدیران این است که راه ها را باز کنند و نشد و نمی شود در منطق ما نیست و این منش امام و رهبری و سردارانی چون قاسم سلیمانی است که این رویه را به ما آموختند.

وی با بیان اینکه امروز ما در بسیاری از حوزه ها از جمله کشاورزی، صنعت، معدن و  غیره با رشد مواجه بوده ایم و برای هر کسی با هر حساب و کتاب و سلیقه ای، قابل اندازه گیری است و اجازه نمی دهیم که این رشد متوقف شود.

رئیسی در مورد آلودگی هوا و محیط زیست نیز اظهار داشت: هر توسعه ای مستلزم به حفظ محیط زیست است زیرا زندگی انسانها نباید به مخاطره بیفتد و این امر هم حق و هم تکلیف است.

اصلاح ساختار بودجه نیز آغاز شده و بودجه ای که امسال تقدیم مجلس شد، برخی اصلاحات در آن انجام شده و تلاش می کنیم هم ناترازی در بودجه و بانکها را برطرف و تراز کنیم و هم ساختارها را اصلاح کنیم.

رئیسی در مورد خیران  گقت: هر جا که خیران پا گذاشته اند، دولت وظیفه اش دو چندان است و باید به سرعت به تکیلف خود در پروژه های خیرساز عمل کند و خیر نباید معطل کار دولت بماند.

وی در مورد مسکن و زمین نیز اظهار داشت: یزد زمین دارد و در بسیاری از شهرستانهای استان امکان واگذاری زمین به صورت ساخت ویلایی وجود دارد و در استانهایی که این امکان وجود دارد، از آن ابایی نداریم اما هر کجا فضا محدود باشد، ناچاریم به سراغ آپارتمان سازی برویم.

ما در نظام هیچ مسئله ای در نظام اداری نداریم که با بن بست مواجه شود و هنر مدیران این است که راه ها را باز کنند و نشد و نمی شود در منطق ما نیسترئیسی بیان کرد: بیمه ها و بانکها نیز تلاش کنند تا فشاری به کشاورزان وارد نشود و وام های آنها را استمهال کنند زیرا با مشکلاتی نظیر سرمازدگی و خشکسالی مواجه بوده اند که باید با آنها راه آمد.

وی در مورد فعالیت تعاونی ها نیز اظهار داشت: هر کجا تعاونی ورود کرده، کار آسانتر انجام شده و نسبت به دولت دست بازتری در اجرای طرح های اقتصادی دارند و ما به عنوان دولت از حضور و مشارکت مردم در قالب تعاونی ها استقبال می کنیم البته باید اصل و سود آنها تضمین شود تا مشکلی متوجه آنها نشود.

رئیسی در مورد آلاینده ها هم گفت: هم محیط زیست تلاش کند که بی جهت موجب توقف پروژه ها نشود و بررسی های کارشناسانه کامل انجام دهد از طرف دیگر، واحد صنعتی از قبل اقدام به دریافت مجوز کند اما دستگاه ها این مهم را تسهیل کنند تا سرمایه گذار سر خورده و بی انگیزه نشود.

وی گفت: به طور جد درخواست می کنم برای اینکه مردم به این سفرها امیدوار باشند و اعتماد آنها افزون شود، لازمه آن کار و فعالیت است و مدیران تمام تلاش خود را برای تحقق وعده ها به کار گیرند و اگر کسی در کار اداری مانع است، مطلقاً ملاحظه نکنید و او را نمی گویم اخراج کنید بلکه در حاشیه قرار دهید و راه را برای رشد باز کنید.

رودربایستی مانع پیشرفت می شود

رئیسی تصریح کرد: مطلقاً افرادی که مانع ایجاد می کنند را به کار نگیرید و رودربایستی در این زمینه نداشته باشد زیرا اولویت اصلی و احترام اصلی برای مردم و نظام است، احترام پیشکسوتان، تحصیلکرده ها، دوستان و هر کس با هر ملاحظه ای واجب است اما اعتماد مردم به نظام اداری کشور واجب تر است بنابراین با هیچکس تعارف نداشته باشید و کار را انقلابی و متعهدانه و با توجه به نتیجه و حل مسئله دنبال کنید.

وی ادامه داد: باید کار را به صورت انقلابی، متعهدانه و با توجه به نتیجه و حل مسئله دنبال کنیم، توقع دارم که این توقع مردم را بتوانیم با کار مضاعف، کار جهادی و تلاش مخلصانه محقق کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار