رییس جمهور با بیان اینکه یقین دارم با پشتیبانی که مردم از نظام جمهوری اسلامی دارند، مشکلات کشور قابل حل است، گفت: دولت بر این اعتقاد است که با همت جوانان و آحاد مردم می‌توان مشکلات کشور را رفع کرد و در این زمینه نیازی به دیگران نمی‌بینیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 15 January 2023

آیت الله "سید ابراهیم رییسی" روز جمعه در جمع مردم شهرستان خاتم با تبریک میلاد با سعادت فاطمه اطهر(س) و قدردانی از استقبال کم‌نظیر مردم این شهرستان از دولت خدمتگزار اظهار داشت: بزرگترین سرمایه کشور نیروی کارآمد، جوان، مبتکر و خلاق است و ایران ذخایر بسیاری دارد که اگر از این ظرفیت ها درست بهره برداری کنیم، می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم؛ در سال‌های گذشته باید نسبت به تامین فرآورده‌های پتروشیمی و نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف زیرساختی اقدامات بیشتری صورت می گرفت، کارهایی که انجام شده، کامل و در زمان مناسب نبوده وگرنه بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم.

وی اظهار داشت: دشمن فکر می کرد با تهدید، تحریم و فشار حداکثری می‌تواند مردم ما را متوقف کند اما دید که مردم ما مصمم هستند، متوقف نشده و نمی‌شوند، ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد که با همکاری و همراهی همه بخش ها و حمایت دولت این ظرفیت ها احیا می شود و ما در حوزه های بسیاری پیشرفت کرده ایم و این روند تداوم خواهد داشت.

آمریکایی‌ها و غربی‌ها هیچ جا را آباد نکردند

رییسی گفت: هر جا به رهنمودهای امام راحل و رهبری عمل کردیم، موفق شدیم اما هر وقت نگاه ما به بیگانگان بود تا گرهی از کارمان را باز کنند، این اتفاق نیفتاد، چه زمانی آمریکایی‌ها و غربی‌ها گرهی را باز و کجا مشکلی را حل کردند؛ هر جا خیمه زدند، صرفا برای دستیابی به منافع خودشان بود.

چه زمانی آمریکایی‌ها و غربی‌ها گرهی را باز و کجا مشکلی را حل کردند؛ هر جا خیمه زدند، صرفا برای دستیابی به منافع خودشان بودوی افزود: آفریقایی ها روی معادن و ذخائر بسیاری نشسته اند، اما در فقر به سر می‌برند زیرا غربی‌ها معادن این کشور به غارت بردند، قبلا می‌گفتند ما برای آزادی و عمران و آبادانی به کشورهای شما می آییم اما اکنون دست آنها رو شده و به صراحت می‌گویند که برای تامین منافع خود می آییم، این در حالی است که هیچ کجا در دنیا آبادی نیاورند و رئیس جمهور آمریکا امروز رسماً به این کشورها توهین و از آنها به عنوان گاو شیرده یا وصله لباس خودشان یاد می‌کند، که این توهین و تحقیر پذیرفتنی نیست.

رئیسی خاطرنشان کرد: کشور ما نباید نگاهش به اینها باشد، زیرا سرمایه‌های بسیاری دارد که مهمترین آن، هویت دینی و اصالت مردم است؛ عشق به خاندان عصمت و طهارت (ع) سرمایه بزرگی است که به ما برای رسیدن به توسعه کمک می کند.

وی با بیان اینکه امروز هجوم فرهنگی غرب جوانان ما را تهدید می کند، گفت: تنها راه صیانت از جوانانی که امروز در معرض آسیب‌های متعدد قرار گرفته اند، استفاده از سرمایه‌ها و پشتوانه‌های بزرگ کشور چون  شهدا و اهل بیت (ع) است و یقین بدانید آنچه که سرداران بزرگ شهید و دیگر شهدای بزرگ چون صدوقی به ما آموختند این بود که راه موفقیت، ایستادگی و ساختن کشور با اعتماد به خدا و استفاده از سرمایه‌ها و داشته های خودمان است.

نگاه کارکنان نظام اداری باید تحولی باشد

رییس قوه مجریه افزود: دولت سیزدهم مصم است که ظرفیت های موجود در کشور را بیش از پیش مورد توجه قرار هد و  خود را موظف می‌داند با استفاده از نیروی انسانی کارآمد، زندگی مردم را متحول کند و امروز نیاز کشور تحول است و مدیران و کارکنان نظام اداری باید نگاهشان تحولی و مبتنی بر گسترش عدالت و رفاه اجتماعی و باز کردن گره‌ها از زندگی مردم باشد.

وی در ادامه در خصوص مسئله مهم تامین مسکن در شهرستان خاتم گفت: زوج‌های جوان فاقد مسکن  یا مستاجرانی که در انتظار مسکن هستند و خانواده های دارای فرزند که این مسئله برای آنها اهمیت بیشتری دارد، انشاءالله بادست توانا مردم و خدمتگزاری دولت این مسئله برای آنان رفع خواهد شد.

دولت به جوانان توجه ویژه دارد

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه برخی جوانان شهرستان خاتم در مسیر ضمن ابراز محبت به من گفتند به فکر جوانان و اشتغال آنها باشید، تصریح کرد: در این دولت نگاه ویژه به جوانان شده است و دولت تمام همت خود را برای رفع مشکلات این قشر به کار می گیرد، زیرا مسئله نسل جوان مسئله دولت است، جوانان ما در زمینه تحصیل و مهارت افزایی تلاش کردند بنابراین باید زمینه شغل برای آنها تامین شود و این مهم دغدغه جدی دولت است و  برای رفع و کاهش آن از تمام ظرفیت ها استفاده می شود.

وی احداث بیمارستان را از خواسته‌های به‌حق مردم شهرستان خاتم دانست و گفت: این موضوع نیز با جدیت پیگیری می‌شود و تکمیل بیمارستان این شهرستان از مصوبات سفر اول بوده که به مدیران استان نیز تاکید شده است برای رفع مشکلات درمانی این شهرستان و تکمیل بیمارستان اهتمام بیشتری داشته باشند و انشاءالله بزودی مشکلات بیمارستان خاتم رفع می شود.

رئیسی در مورد مشکلات راه‌های ارتباطی شهرستان خاتم نیز گفت: حوادث جاده‌ای خسارات زیاد جانی و مالی را برجا می گذارد و یکی از دغدغه مهم دولت و اولویت وزارت راه و شهرسازی اصلاح نقاط حادثه خیر در کشور برای کاهش تصادفات جاده ای است که در این زمینه مشکلات این شهرستان نیز با قید اولویت پیگیری می شود که تصادفات در این مسیر به حداقل ممکن برسد، به ویژه ۱۰ کیلومتری که نیازمند اصلاح و رفع نقطه حادثه خیز آن است، باید با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیسی همچنین اظهار داشت: مسئله کارخانه پتروشیمی خاتم نیز ۱۴ سال است که مطرح شده و مردم منتظر اقدام برای ایجاد این کارخانه هستند، با جلساتی که با مسئولان استان داشته ام، مشکل آن مشخص شده و این مشکل، مربوط به تامین مواد خام است؛ باید زیرساخت‌هایی از قبل فراهم می‌شد که برخی از  اقدامات آن انجام شده ولی برخی از موارد ناقص مانده است.

وی ادامه داد: تامین گاز مسئله مهمی است که از مسئولان امر درخواست پیگیری آن را داشته ایم و به نظر می‌رسد با تامین گاز، بخشی از مشکل حل شود که این مهم در دستور کار قرار گرفته و به عنوان مصوبه این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور در مورد پرداخت تسهیلات به کشاورزان  شهرستان خاتم و مشکلاتی که برای بازپرداخت آن بخاطر سرمازدگی ایجاد شده است، گفت: تاکید می‌شود تا مهلت لازم به کشاورزان برای استمهال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

مشکلی در کشور حل نشده باقی نمی ماند

رئیسی افزود: کشور با مشکلات زیادی از جمله کسری بودجه روبرو بوده است و  حل بسیاری از مشکلات، ناممکن به نظر می‌رسید اما یقین دارم با پشتیبانی که مردم از نظام اسلامی دارند، مشکلی در کشور حل نشده باقی نخواهد ماند و همه مشکلات با لطف خدا، صبوری مردم و  تلاش و حرکت جهادی خدمتگزاران حل می‌شود.

مسائل اقتصادی، معیشتی و کاهش تورم و تامین نیازهای زندگی مردم  مسئله دولت است، اما دشمن تلاش می کند تا دولت را نسبت به این موضوعات بی‌خیال جلوه دهد، هم اکنون برخی کمبودها وجود دارد که اگر در زمان خودش مورد رسیدگی قرار می گرفت امروز جامعه با بسیاری از مشکلات مواجه نبود.

مردم تبعیض را نمی پذیرند 

رئیسی خطاب به کارکنان و مدیران دولتی نیز گفت: مردم از ادارات انتظار روابط سالم دارند؛ آنها با برخی کمبودها می سازند اما پارتی بازی، فساد و روابط ناسالم را نمی پذیرند و به هیچ وجه تبعیض را قبول نمی کنند، خواست قاطبه شهروندان این است که روابط اداری عادلانه باشد.

رئیس جمهور افزود: خودم را موظف می دانم و بارها از تربیون ها و در دولت اعلام کرده‌ام که امروز در کشور در راستای خدمتگزاری و اجرای عدالت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم.

وی تصریح کرد: هیچ فساد، روابط ناسالم  و پارتی بازی در این دولت پذیرفتنی نیست، فقط ناظران و بازرسان ادارات، ناظر نیستند بلکه مردم را بهترین ناظران هستند و باید هرجا روابط ناسالمی را دیدند، پیگیری کنند و دستگاه مربوطه موظف است به صورت جدی برای رفع آنها اقدام کند.

مردم از ادارات انتظار روابط سالم دارند؛ آنها با برخی کمبودها می سازند اما پارتی بازی، فساد و روابط ناسالم را نمی پذیرند و به هیچ وجه تبعیض را قبول نمی کنند، خواست قاطبه شهروندان این است که روابط اداری عادلانه باشد

رئیسی ادامه داد: امکان ندارد با گزارشی از فساد مواجه شوم و نسبت به آن بی تفاوت باشم یا پیگیری مجدانه در مورد آن نکنم اگر در گوشه ای کوچکترین فساد یا بستری فسادزا و روابط ناسالم را ببینم یقین بدانید که با تمام توان برخورد می کنم و  اینکه عده ای بخواهند خود را خاص بدانند، برای ما فاقد اهمیت است بلکه رضایت مردم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی اهمیت دارد. 

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد امام، شهدا و بخصوص شهدای استان یزد و شهرستان خاتم، ادامه داد: شرمنده استقبال گرم شما شدم؛ این استقبال گرم که ویژگی مردم استان یزد و شهرستان خاتم است در حقیقت تجلیل از شهدا و اعلام آمادگی برای حضور در صحنه های انقلاب است و مبین این است که مردم خاتم پای ارزش های انقلاب هستند و با ولایت مداری زندگی می کنند.

وی ادامه داد: پیام این حضور گرم به دشمنان انقلاب این است که شما دچار اشتباه محاسباتی شدید و بدانید مردم انقلابی ما در سراسر کشور با وجود همه مشکلات، در مسیر حمایت از نظام و انقلاب سست نمی شوند و مردم آماده دفاع هستند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی از مهمترین برنامه های سفر رییس جمهور به استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار