معاون ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری یزد خبر داد
معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ویژه برنامه‎های نوروزی این سازمان در حوزه ورزشی از جمله برگزاری اَبَربازی‌ها و بازیهای رومیزی در بوستانها و پارک‌های سطح شهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 15 March 2023

«محمدرضا ربانی» ضمن تشریح برنامه‌های ورزشی تدارک دیده شده این سازمان جهت ایام نوروز ۱۴۰۲، از مهمترین این برنامه‌ها را برگزاری اَبَربازی‌ها و بازیهای رومیزی در بوستانها و پارکهای شهر یزد برای ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده جهت شهروندان و مسافران نوروزی ذکر کرد.

وی در مورد اَبَربازی‌ها گفت: این بازی‌ها در قالب ۱۸ نوع بازی روی میزهای ۹۰ در ۹۰ سانتی‌متری در دو پارک غدیر و آزادگان برگزار خواهد شد که از جمله این بازی‌ها که برخی نوستالژیک و برخی فکری و گروهی است می‌توان به شطرنج، مارو پله، دالون،‌ پنتاگو و دیگر بازیهای فکری اشاره کرد.

ربانی اعلام کرد: این بازیها طی روزهای ۲۷ اسفند تا پنجم فروردین ماه در پارک غدیر و از ششم تا دوازدهم فرودین ماه در پارک آزادکان برگزار خواهد شد تا از این طریق بتوان مناطق مختلف شهر را پوشش داد.

وی گفت: به منظور آموزش رایگان این بازی‌ها نیز برخی از مربیان در این پارکها حضور خواهند داشت تا به شهروندان و مسافران نوروزی نحوه انجام این بازیها را آموزش دهند.

این مسئول همچنین از تدارک برگزاری بازی‎های رومیزی در این پارکها نیز خبر داد و تصریح کرد: این بازی‌ها نیز در قالب ۶ نوع بازی از ۲۷ اسفند تا پنجم فروردین در پارک آزادگان و از ششم تا دوازدهم فروردین ماه در پارک غدیر برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برگزاری بازیهای هیجانی و خانوادگی در نوروزگاه‌ها و پارکهای سطح شهر نیز پیش بینی شده که تا بتوان ساعاتی خوش و بانشاط را برای خانواده‌ها و میهمانان نوروزی یزد فراهم آورد.

ربانی از جمله بازیهای هیجانی تدارک دیده شده برای خانواده‌ها را شامل پرتاب توپ، هفت سنگ،‌ حمل بادکنک پر از آب و از جمله مسابقات ورزشی که عمدتاً برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده را دارت،‌ تنیس روی میز، فوتبال دستی و موارد مشابه نام برد.

گفتنی است؛‌ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای ایام نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۴۰ ویژه‌برنامه‌ی شاد و متنوع را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری تدارک دیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار