مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: در سالجاری ۲۱ هزارتن انواع کود یارانه‌ای و ۱۶ هزار لیتر انواع آفت کش در بین کشاورزان استان توزیع شد که نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 18 March 2023

محمدحسن زارعیان افزود: در سال جاری با وجود انواع مشکلات در حوزه تامین نهاده های کشاورزی، با پیگیری ها و تلاش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، تاکنون بیش از ۳۱ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک که بخشی از آن توزیع شده است.

وی اظهار کرد: از این مقدار ۱۵ هزار تن مربوط به کودهای ازته است که نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است، سه هزار تن مربوط به کودهای فسفاته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته و ۲ هزار و ۲۴۱ تن مربوط به کودهای پتاسه است که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش توزیع داشته است.

زارعیان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۹۶ درصد از سهمیه کلی استان جذب شده که علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۹ هزار تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی است که با توجه به شرایط استان، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

وی اضافه کرد: هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان عزیز به ۶۰ کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در سراسر استان واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود ذخیره استراتژیک مناسب استان، امیدواریم در کشت بهاره با مصرف بهینه کودهای با کیفیت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقاء یابد.

سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می شود.

سطح کل اراضی زیرکشت استان یزد ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار اعلام شده که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد را نیز گلخانه ها تشکیل می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار