رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: از ابتدای تعطیلات سال‌جاری تاکنون بیش از ۲ هزار نفر مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور از امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 24 March 2023

لیلی رنجبر در جمع خبرنگاران افزود: امامزاده عبدالله (ع) به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان بافق و استان یزد در زمینه فرهنگی و مذهبی هر ساله مورد استقبال تعداد زیادی از گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از تمامی نهادها و عوامل ستاد خدمات سفر شهرستان بافق ادامه داد: همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری نیز با هشت غرفه فرهنگی و مذهبی در این آستان در حال برگزاری است.

این مسئول اظهار کرد: امامزاده عبدالله (ع) دارای بقعه‌ای متبرک و قابل احترام است که از نظر معماری دارای بنایی بسیار چشم نواز با گنبدی منحصر به فرد در دنیا است.

رنجبر تصریح کرد: شخصیت مدفون در این بقعه، امامزاده عبدالله بن موسی بن جعفر (ع) برادر امام رضا (ع) و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) است.

بافق، شهر نخل، آهن و آفتاب و زادگاه شاعر پر آوازه قرن دهم هجری قمری (وحشی بافقی) که به بهشت معادن نیز معروف است در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران است.

بافق دارای معادن مختلفی به خصوص سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب، روی، اورانیوم، منگنز و سنگ‌های مرمریت تزئینی و در منطقه گرم و خشک قرار دارد و دارای آثار و بناهای تاریخی و روستاهای زیبا و دیدنی است که توجه هر مسافر و گردشگر را به خود جلب می‌کند.

امامزاده ظهیرالدین یا شمس الدین عبدالله ابن موسی‌ بن جعفر(ع)، مسجد جامع، معدن سنگ آهن چغارت و مراحل فرآوری سنگ‌آهن، میدان خان، خانه وحشی بافقی، قاضی میرجعفر، باغ تیتو، پارک آهن‌شهر، گردشگاه آبشار، اقیانوس چشم نواز شن‌های روان صادق آباد و پتکستان، قلعه باقرآباد و قطرم، شادکام، شمال آباد، آب مرغون، چنار کهنسال ( ۹۰۰ ساله) روستای باجگان و نخلستان‌های به هم پیوسته از مهمترین اماکن و جاذبه‌های دیدنی بافق است.

تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر ملموس و غیرملموس بافق شناسایی شده است که ۸۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان بافق دارای یک بخش، سه دهستان ( مبارکه، کوشک و سبزدشت) و ۱۰۰ روستا و آبادی است که نزدیکترین روستا سه کیلومتر و دورترین آن ۱۲۰ کیلومتر با شهر بافق فاصله دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار