مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: طرح تلاوت‌های اذانگاهی نوروزی و قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز استان در مسجد جامع کبیر این شهر اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 24 March 2023

"احسان عابدی" افزود: این طرح از ۲۸ اسفندماه در این مسجد آغاز شده و تا هشتم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح نوروزگاهی با هدف معنویت بخشی اماکن گردشگری نوروزی و با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن در حال برگزاری است به گونه‌ای که ۴۰ دقیقه قبل از اذان ظهر و مغرب، قاریان استان به تلاوت قرآن پرداخته و سپس صدای اذان در مسجد تاریخی جامع یزد طنین انداز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: محمدرضا خوش‌قلب، حسین شاکری، مهدی ضیافتی، مجید بیگی، امیرحسین انواری، رضا غلامزاده، صادق طالبی، حامد سلطانی، حسین دستجردی، مجید مضطرزاده، عارف غفاریان، محمدحسین حاجی پور و مهدی گلوردی از قاریان و دعاخوانان برتر استان هستند که در این طرح مشارکت دارند.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار