مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: اتباع افغانستانی شاغل در استان یزد تا 31 فروردین‌ماه مهلت دارند تا در سامانه مربوط به طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع ثبت‌نام کنند و در صورت عدم شرکت در این طرح از خدمات بعدی محروم و با آنان برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 27 March 2023

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از این استان، از آغاز اجرای طرح تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: این طرح ویژه افاغنه شرکت‌کننده در طرح سرشماری سال ۱۴۰۱ بوده و هم‌زمان با ۱۴ استان دیگر در یزد نیز آغاز و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی ارسالی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع ذکور دارنده برگه سرشماری و بازشماری سال ۱۴۰۱ معتبر تا ۳۱ مهرماه که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال باشند به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تأکید بر اینکه اتباع مکلف به ثبت‌نام در سامانه کانون نوبت خارجی به نشانی kanoonnobat.ir هستند، گفت: اتباع مشمولی که در این طرح شرکت نکنند از خدمات بعدی محروم شده و با اتباع خاطی و کارفرمایان آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: جهت تأمین نیاز کارفرمایان متقاضی به خدمات اتباع خارجی و استفاده صحیح از توان نیروی کار و با هدف قانونمند نمودن اقامت و اشتغال آن‌ها، تعیین وضعیت شغلی اتباع فوق‌الذکر توسط هفت دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان انجام می‌گیرد.

فلاحتی تصریح کرد: بر طبق قانون کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه کار (کارت کار) را به خدمت گرفته و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر ازآنچه در پروانه کار آن‌ها ذکرشده بکار گیرند، مجرم محسوب شده و به پرداخت جریمه شش میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال برای هر روز به‌کارگیری غیرمجاز و همچنین مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار