معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان با اشاره به راه اندازی سامانه « مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه» گفت: این سامانه با هدف ارتباط بی واسطه بین نهادهای مردمی و دستگاه قضا ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 31 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد حسین رحیمی زاده با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر مردمی بودن برنامه های تحولی قوه قضائیه و نظر به اصول قانون اساسی به ویژه اصل سوم و هشتم و اهمیت مشارکت مردم و ظرفیت گسترده نهادهای مردمی در قوه قضائیه، مشارکت و بهره مندی از ظرفیت نهادهای مردمی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه فرآیند ساختارمند این همکاری و مشارکت تدوین و راه اندازی گردید.
رحیمی زاده تصریح کرد: بر طبق این دستورالعمل امکان همکاری و مشارکت نهادهای مردمی از قبیل سازمان های مردم نهاد، مساجد، هیات های مذهبی، گروه های تبلیغی و سازندگی، انجمن های علمی، خیریه ها، بقاع متبرکه در زمینه های سیاست گذاری قضائی، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از بزه دیدگان، میانجیگری و صلح و سازش، نظارت بر اجرای قوانین و رسیدگی و بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان میسر می باشد.
وی استفاده از ظرفیت های نهادهای مردمی را از سیاست های مورد تاکید مدیریت جدید قوه قضائیه اعلام کرد و گفت: از همین رو سامانه‌ای در راستای ثبت اطلاعات نهادهای مردمی که تمایل به همکاری با قوه قضاییه دارند راه اندازی شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد افزود: سامانه "مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه" برای ثبت اطلاعات نهاد‌های مردمی و اینکه چگونه این نهاد‌ها می‌توانند با قوه قضاییه همکاری و درخواست ها و شکایات خود را به صورت شخص حقوقی در سامانه و کارتابل اختصاصی ایجاد شده برای آنان انجام دهند شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: در سال جاری استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و ارتباط آنان با دادگستری از طریق سامانه مشارکت و ارتباط مکانیزه به نشانی mosharekat.eadl.ir امکان پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار