نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از استان‌ها شاهد انجام فعالیت از سوی وزارت نیرو برای به سرانجام رسیدن طرح‌های انتقال آب به آن استان‌ها هستیم، ولی به نظر میرسد که انتقال آب به یزد در اولویت مسئولان کشور نیست.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 31 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدصالح جوکار نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات و موانع خط دوم انتقال آب به یزد گفت: هفت سؤال از معاون رئیس جمهور، وزیر صمت و نیرو داشتم تا درباره انتقال آب به یزد پاسخگو باشند.

او افزود: در سال ۹۸ در شورای عالی آب تصمیم گیری شد که تأمین آب شرب استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان و شمال فارس از رودخانه خرسان انجام بگیرد. 

جوکار ادامه داد: وزارت نیرو نیز موظف شد نسبت به تعیین مناسب‌ترین گزینه انتقال بر مبنای شاخص‌های اقتصادی، فنی و زیست محیطی اقدام کند، اما از آن زمان تاکنون اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

 نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: آخرین مکاتبه‌ها که سال گذشته با سازمان برنامه و بودجه داشتم، پاسخ دادند که با توجه به تغییر منبع تأمین آب، لازم است وزارت نیرو مجوز آب بهنگام شده، گزارش سیمای جدید طرح و گزارش بازنگری در مطالعات را برای بررسی و انجام اقدامات بعدی به سازمان ارسال کند که تاکنون ارسال نکرده است.

 جوکار به آخرین مکاتبه خود با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: چندین نامه به وزیر داده شده که گزارش طرح مطالعاتی را ارائه کنید، ولی وزارت در این خصوص همکاری لازم را ندارد و به همین دلیل سؤال خود را از وزیر نیرو ثبت کردم و الان در دستور کار است.

او خاطرنشان کرد: در موضوع اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس، پنج ماه پیش کلنگ انتقال آب به یزد زمین زده شد، ولی تا الان هیچ اقدامی نشده و به همین دلیل، هفت سؤال از معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت و نیرو داشتم تا در این خصوص پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار