مدیرکل زندانهای استان یزد از آزادی 6 زندانی جرائم غیر عمد مالی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و با اجرای پویش بخشش کریمانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 31 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، رضا مقبلی در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد یا سعادت امام رضا (ع) از آزادی تعداد شش محکوم مالی جرائم غیر عمد به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی به مناسبت میلاد امام هشتم و با اجرای پویش بخشش کریمانه خبر داد.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۲۹ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال بود که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

مدیرکل زندانهای استان یزد با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد پنج مددجو مربوط به محکومین مالی و تعداد یک محکوم نیز مربوط به پرداخت نفقه بود.

مقبلی تصریح کرد: در سال جاری ستاد مردمی دیه استان یزد به مناسبت دهه کرامت اقدام به برگزاری پویش بخشش کریمانه نمود و در بسیاری از شهرستان ها و روستاها مردم همزمان با حضور خدام رضوی در قالب جشن های زیر سایه خورشید مبالغی را به این ستاد مردمی اهدا نمودند که میتوان به کمک ۲۶ میلیون تومانی اهالی روستای صالح آباد تفت و کمک ۵۰ میلیون تومانی اهالی روستای گردکوه مهریز اشاره نمود.

وی ادامه داد: در روز آغاز این پویش و همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تعدادی از زائرین کاروان ۳۴۱۷۹ یزد که در تاریخ ۵ خرداد ماه راهی سرزمین وحی شدند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان که بخشی از هزینه ولیمه سفر خود بود را به امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمودند که این اقدام خود یک حرکت بسیار زیبا و فرهنگ سازانه بود.

نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دبستان دخترانه آزادمنش یزد به دلیل راه اندازی بازارچه خیریه با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: یکی دیگر از اقدامات زیبایی که در این ایام شاهد آن بودیم ، کمک ۱۵ میلیون تومانی دانش آموزان مدرسه دخترانه دوره اول آزادمنش یزد بود که این اقدام نیز در دهه کرامت اتفاق افتاد.

وی در پایان از برگزاری گلریزان رضوی در جشن بزرگ زیر سایه خورشید مورخ پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه خبر داد و گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با هیئت انصار ولایت آیین گلریزان رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء در محل امامزاده سید جعفر محمد (ع) برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار