معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت مصمم به اجرای قانون جوانی جمعیت است گفت: روستاییان هم مشمول واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت هستند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 01 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، هادی عباسی امشب در جشن واگذاری سه هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که با حضور معاون رئیس جمهور و در حسینیه امیرچقماق برگزار شد، اظهار داشت: در اقتصاد بحثی در ارتباط با بزرگترین سرمایه مطرح است.

وی افزود: برخی معدن، نفت، موقعیت جغرافیایی و موارد مختلف دیگر را بزرگترین سرمایه می‌دانند، ولی امروز دانشمندان اقتصاد جهان بزرگترین سرمایه اقتصادی را سرمایه انسانی می‌دانند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در سال‌های اخیر با توجه به حرکتی که غرب‌زده‌ها در این کشور جاری و ساری کردند از این سرمایه انسانی مقداری محروم شدیم و در وضعیت نزولی قرار گرفتیم.

عباسی گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری، قانون جوانی جمعیت در مجلس تصویب شد و دولت هم برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌ای در این حوزه انجام داد و مصمم است که قانون جوانی جمعیت را اجرایی کند.

وی ادامه داد: استان یزد همیت و جدیت بسیاری در عرصه اجرایی شدن این قانون دارد و این برنامه هم نمونه بارز آن است که دولت جدیت بسیاری برای این موضوع دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نکته کلیدی در ارتباط با این قانون آن است که واگذاری این زمین صرفا مربوط به شهرها نیست و در روستاها هم باید زمین واگذار شود و این طرح در سراسر کشور و نقاط شهری و روستایی اجرایی شود.

عباسی افزود: به مردم قول می‌دهیم این زمین‌ها که تحویل شد در بحث هزینه آماده‌سازی کمک لازم را انجام دهیم و برای هر قطعه هم 550 میلیون تومان وام در نظر بگیریم که در اسرع وقت واحدها ساخته شوند.

وی تصریح کرد: ما در هر جایی که به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) عمل کردیم برد داشتیم و هر جایی عمل نکردیم باختیم، در حوزه مسکن هم امام خمینی(ره) فرمودند همه مردم حق داشتن مسکن دارند و این موضوع بسیار مهم باید اجرایی شود و یزد هم در این حوزه هیچ گونه محدودیتی ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار