در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور، سه هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از آن که مشمول طرح جوانی جمعیت هستند واگذار شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 01 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، یکی از وعده‌های دولت در حوزه مسکن بوده و در کنار این موضوع، تاکید فراوانی بر تحقق قانون حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری از مسئولان دولت در سطوح مختلف دیده شده است.

در این زمینه استان یزد به عنوان استان پیشگام حوزه تحقق قانون جوانی جمعیت اقدام به واگذاری سه هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از آن در طرح جوانی جمعیت کرده است.

احسان خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی یزد در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه بحث حمایت از جوانی جمعیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این موضوع در قانون دیده شده به خانوارهایی که بعد از تاریخ 24 آبان 1400 سومین فرزندشان به دنیا آمده است، زمین تحویل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه اولویت اصلی استان یزد بحث حمایت از جوانی جمعیت و جامه عمل پوشاندن به این قانون است گفت: به هر میزان که افراد برای این موضوع مراجعه داشته باشند و تاییدیه را دریافت کنند، واگذاری زمین انجام می‌شود.

وی در ارتباط با روند قرعه‌کشی که در این کار انجام می‌شود گفت: قرعه‌کشی به هیچ عنوان در ارتباط با اصل تحویل زمین نیست و به تمامی متقاضیان واجد شرایط زمین تحویل می‌شود و قرعه‌کشی صرفا برای مشخص شدن قطعه زمین است که در کجا قرار دارد.

خواجه‌رضایی در ارتباط با در حوزه بازپرداخت وام و قیمت تمام شده زمین گفت: برای طرح جوانی جمعیت بازپرداخت وام نداریم و تنها هزینه آماده‌سازی که بسته به منطقه متفاوت است پرداخت می‌شود ولی تسهیلات نهضت ملی مسکن که با مصوبه شورای عالی پول و اعتبار به 550 میلیون تومان افزایش پیدا کرد، وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که در قدم نخست سود تسهیلات را از 23 به 18 درصد برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد افزود: هزینه آماده‌سازی بدون زیرساخت‌هایی همچون آب و برق متری 250 هزار تومان است و در حال حاضر این هزینه به صورت علی‌الحساب اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار