در راستای گسترش سواد آبی؛
مسابقات مناظره دانش‌آموزی طرح «گسترش سواد آبی» با محوریت «حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و مدیریت مصرف آب» برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 01 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، این رقابتها ویژه دانش‌آموزان پایه یازدهم دوره دوم متوسطه استان یزد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با همکاری مشترک شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به عنوان کارفرما، اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان مجری و سازمان جهاددانشگاهی یزد تحت عنوان مشاور اجرا و با تقدیر و اهدای جوایز به تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

«فاطمه حسینی‌زاده» مدیر طرح داناب و نیز طرح گسترش سواد آبی استان در این رابطه تصریح کرد: این دوره از رقابت‌ها برای دومین سال در سطح استان در دو گروه دختران و پسران با شعار «مناظره، فرصتی برای یادگیری» برگزار شد.

به گفته وی، هدف از اجرای این برنامه دانش‌افزایی و آگاهی‌بخشی در خصوص بحران‌های آبی پیش‌روی استان و اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف آب در تمامی بخش‌ها از طریق به چالش کشیدن اطلاعات آبی  مناظره‌کنندگان بود.

حسینی‌زاده عنوان کرد: در فرآیند برگزاری این دوره از مسابقات، ۹۸ تیم از ۱۴ منطقه آموزشی استان نام‌نویسی کرده و پس از انجام آزمون علمی، ۱۶ تیم از هر گروه انتخاب و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در پایان دوره از رقابتها که بنا بر اعلام روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد و با موافقت شرکت سهامی مدیریت منابع آب ایران، از سال آینده در سطح کشور برگزار خواهد شد، در گروه دختران تیم‌های «آب نوای زندگی» از مدرسه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری ناحیه یک یزد، تیم «الفبای حیات» از مدرسه نمونه کوکبیه منطقه تفت و تیم «آب پریا» از مدرسه بنت‌الهدی منطقه زارچ موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند.

همچنین در گروه پسران تیم‌های «ناجیان حیات» از مدرسه نمونه شمسائی منطقه تفت،‌ تیم «کاریز» از مدرسه شهید رحیمی‌فر رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار