استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که هر جامعه‌ای بخواهد جاودانه شود و بماند، چاره‌ای جز تبیین ندارد، گفت: جهاد تبیین مهمترین اولویت امام خمینی برای پاسداری از انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 06 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی مدرسی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره که با حضور اقشار مختلف جامعه و بازاریان یزدی در مسجد روضه محمدی برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی نماد دفاع همه جانبه از ارزش‌های اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان این‌که هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل برای جوانان آن طور که باید بازگو نشده است، افزود:‌ امام فردی عالم، مجاهد و والا بود که بر دلها حکومت می‌کرد.

این استاد حوزه علمیه قم تبیین انقلاب و ارزش‌های اسلامی را هدف امام خمینی ره دانست و گفت:‌ امام به معنای واقعی کلمه جهاد تبیین را انجام می‌داد و این جدی ترین برنامه و اولویت ایشان بود.

حجت الاسلام مدرسی تبیین اسلام ناب محمدی را مهمترین وظیفه هر مسلمان عنوان و تصریح کرد:‌ یک مسلمان باید مبلغ سیار باشد و نسبت به اشاعه فرهنگ اسلامی حساسیت به خرج داده و تلاش کند.

مدرسی خاطرنشان کرد: هرکس بخواهد جامعه را هدایت کند باید در مقابل هجمه‌ها و شبهه‌ها دفاع کند و همچنین غذای فکری جامعه را نیز تامین کند که اسلام با هوشیاری وظیفه تبیین و دفاع را به عهده آحاد مردم گذشته است.

وی افزود: هر جامعه‌ای بخواهد جاودانه شود و بماند، چاره‌ای جز تبیین ندارد و بخاطر همین است که اسلام دست نخورده برای ما باقی مانده و از تحریف دور مانده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شناخت اصل تبیین واجب است و مشکل ترین و دشوارترین جهاد تبیین نیز این است که بخواهید پیام را به کسی منتقل کنیم که همفکرشما نیست و این نوع جهاد تبیین در زمان ما بیشتر مورد نیاز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار