در پی انتشار مطلبی با عنوان «فشار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای دستکاری آمار تورم استان» سازمان برنامه ریزی یزد با انتشار مطلبی این ادعا را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 06 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در خصوص انعکاس مطلبی با عنوان «فشار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای دستکاری آمار تورم استان» در برخی رسانه‌ها به استحضار مردم استان و اصحاب رسانه میرساند: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به نمایندگی از مرکز آمار ایران به عنوان یک سازمان تخصصی و حرفه‌ای در تولید آمار از مسئولیت علمی و اخلاقی خویش در زمینه دقت و کیفیت آمارهای تولیدی آگاه بوده و همواره سعی نموده با رعایت تمام استانداردهای آماری و نظارت دقیق، با کیفیت‌ترین داده‌ها و اطلاعات را در اختیار برنامه ریزان و سیاست گذاران قرار دهد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، لازم به ذکر است؛ وجود هرگونه فشار به این سازمان برای تغییر در آمار تکذیب شده و اساساً با توجه به روش استاندارد اجرای طرح‌های آماری و لایه‌های قوی نظارتی از سوی سازمان استان و مرکز آمار ایران، در این خصوص هیچ گونه مداخله‌ای امکان پذیر نیست.

ضمنا مسئولین استان نیز هیچگاه آمارهای رسمی و تولیدی را زیر سوال نبرده و همواره با اطمینان از کیفیت این آمارها و پذیرش آن ها به دنبال تحلیل درست و یافتن دلایل تغییر شاخص ها بوده‌اند تا بتوانند به راه حل‌های درستی برای حل چالش ها و مشکلات دست یابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار