مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پیش بینی می شود امسال گندم‌کاران یزدی حدود ۳۵ هزار تن گندم از مزارع خود برداشت کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 06 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، یدالله جواد پور، مدیر زراعت جهاد کشاورزی یزد، با اشاره به اهمیت آغاز فرآیند برداشت گندم از مزارع استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد زیر بار گندم است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار تن گندم در استان یزد برداشت شود، افزود: عمده تولید گندم در استان یزد به ترتیب میزان برداشت در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد انجام می‌شود.

جوادپور در ادامه با اشاره به بارندگی مناسب امسال در استان یزد، گفت: طبق برنامه ابلاغی پنج هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، به صورت تضمینی توسط ۹ مرکز خرید متعلق به تعاون روستایی و زیر نظر اداره کل غله استان یزد خریداری می‌شود.

مدیر زارعت جهاد کشاورزی یزد با بیان این که برداشت گندم در این استان هر ساله از نیمه خردادماه آغاز و تا نیمه مرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری شش نوع  بذر گندم نارین، برزگر، سیستان،امین، طلایی و ترابی بین کشاورزان توزیع شده است که همه‌ی ارقام در برابر شوری و خشکی مقاوم هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار