تا این لحظه و بنا بر اخبار غیررسمی، اصلاح طلبان کم آوردند
"لیست امید" اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس هم نتوانست با استفاده از نام نامزدهای اصولگرا که شانس قطعی برای پیروزی در مرحله دوم انتخابات داشتند کاری از پیش ببرد. بر اساس اخبار غیررسمی اصلاح طلبان تنها با اختلاف تنها 7 کرسی از انتخاب رئیس مجلس بازماندند.
کد خبر: ۲۲۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 30 April 2016
به گزارش تابناک یزد، "لیست امید" اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس هم نتوانست با استفاده از نام نامزدهای اصولگرا که شانس قطعی برای پیروزی در مرحله دوم انتخابات داشتند کاری از پیش ببرد.
اصلاح‌طلبان برای کسب ریاست مجلس دهم نیازمند کسب ۴۲ کرسی در مرحله دوم انتخابات بودند که با احتساب حامیان دولت و اصلاح‌طلبان و تا این لحظه حداکثر ۳۵ کرسی را بیشتر کسب نکردند و به این ترتیب ریاست عارف منتفی شد.


اصلاح‌طلبان برای کسب ریاست مجلس دهم نیازمند کسب 42 کرسی در مرحله دوم انتخابات بودند که با احتساب حامیان دولت و اصلاح‌طلبان و تا این لحظه بر اساس آمار غیر رسمی حداکثر 35 کرسی را بیشتر کسب نکردند و به این ترتیب ریاست عارف در مجلس دهم منتفی شد.

یکی از حربه ‌های اصلاح‌طلبان در این مرحله این بود که حتی از نامزدهای اصولگرا که شانس قطعی برای پیروزی در مرحله دوم انتخابات داشتند را در لیست موسوم به امید گنجاندند ولی این حربه هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

اصلاح طلبان با اعزام های گسترده نیروهای انسانی از جمله سفرهای عدیده محمد رضا عارف و اعزام نامزدهای تهران و اعزام شاخص ترین چهره های خود برای تبلیغات انتخاباتی به حوزه های مذکور و انواع و اقسام پیام های صوتی و تصویری و شبکه های اجتماعی از کسب 42 کرسی بازماندند.

برخی از این نامزدهای اصولگرا و مستقل اصولگرا یا انقلابی که اصلاح طلبان یا حامیان دولت آنها را به خود منتسب می‌کنند، عبارتند از؛  اصغر سلیمی از سمیرم، محمد محمودی از شهریار، خدیجه ربیعی از بروجن، علی عسگر ظاهری از مسجد سلیمان، سید نجیب حسینی از مینودشت و محمد رضا صباغیان از مهریزو بافق و...


اصولگرایان و مستقلین اصولگرا تا این لحظه بر اساس آمار غیر رسمی موفق به کسب 33 کرسی شده‌اند که با احتساب اکثریت مرحله اول، اکثریت مجلس دهم را از آن خود کردند و می توانند در تعیین رئیس آینده مجلس موثر باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کوچکف
|
United States
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
کجاتون سوخته که اینجور خبر چاپ میکنید؟! آبو بریز همونجا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
زرشک .دلواپس بترکه صلوات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
واقعا خودتو نشون ميدي سر بزنگاه .شما ها از مردم كوفه هم بدتريد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار