استاندار یزد باصدور پیامی، درگذشت حاج محمود اولیاء از دست اندرکاران دفاتر آیت ا... سید روح ا... خاتمی و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
کد خبر: ۲۲۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹ 06 May 2016
به گزارش تابناک یزد، سیدمحمد میرمحمدی در پیام خود آورده است:

انالله و اناالیه راجعون

اخوان گرامي اولياء

سلام عليكم

خبر درگذشت ابوي بزرگوار و مکرمتان موجب تأثر و تألم گرديد. بي‌شك غم از دست دادن پدر، جانـــــکاه و دشوار است، لكن با لطف و كرم خداوند متعال قابل تحمل خواهد شد.
از زمانی که دست آفریننده و نوازشگر حضرت دوست، جوانه انسان را بر درخت هستی می روياند و بخشی از روح خود را در نهاد اشرف مخلوقات به ودیعه می سپارد، همواره او را با تابشی هدایتگرانه به نمو و کمال فرا می خواند.

خوشا انسانی که این ودیعه فاخر را همچون گوهری نادر در حریر ایمان و عرفان پیچیده و بر سریر نوع دوستی و خدمت به دور از هر آلایشی آن جان را به جانان عودت داده و پیوند می زند.

شادروان حاج محمود اولیاء، عمری را با ایمان و بندگی خدای جهانیان زیست و با اهتمام به کار خلق و جلب رضايت خالق به سر برد و با افتخار خدمتگزاري اهل بیت اطهار صلوات الله علیهم اجمعين، دعوت معبود یکتایش را پاسخ گفت.

اينجانب اين مصيبت مؤلمه را به شما فرزندان بزرگوار، فرهیخته، سلیم و صدیق اولیاء و سایر متعلقان و بازماندگان تسليت عرض نموده و از درگاه حضرت احديت براي شما و بازماندگان آن مرحوم طول عمر ، صبر جميل و اجر جزيل و براي آن فقید سعید، رحمت و مغفرت الهي و حشر با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مسئلت مي‌نمايم.

زندگی نامه مرحوم اولیاء

مرحوم محمود اولیاء فرزند ابوالحسن در سال 1304 هجری شمسی در یزد متولد شد. پدر ایشان از بازارین درستکار و خوشنام یزد بود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در یزد و دبیرستان ایرانشهر گذراند و پس از اخذ دیپلم و کسب مجوز شرعی از مرجع تقلید آن زمان حضرت ایت الله العظمی بروجردی به استخدام بانک ملی درآمد.

نامبرده در سن 26 سالگی با دختر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم نجفی فرزند آیت الله حاج سید عبدالحی طباطبایی یزدی از روحانیون سرشناس آن زمان وصلت نمود که حاصل این ازدواج 9 فرزند ذکور و اناث است که در راستای آموزه های دینی و تربیتی آن مرحوم و در جایگاه های مختلفی از جمله: نمایندگی مردم یزد در مجلس هشتم، استانداری، معاونت عمرانی استانداری، آب منطقه ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه یزد، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، راه و ترابری و... منشا خدمات موثری بوده اند.

ایشان درطی مدت اشتغال در بانک ملی منشا خدمات بسیار بوده و همواره در جهت رفع مشکلات مردم اهتمام ورزیده و به راستی، درستی و تقید به امور شرعی معروف بود.

نامبرده پس از بازنشستگی و در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت امور مالی و حسبیه دفاتر مرحوم آیت الله خاتمی «ره» و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی(ره) ائمه جمعه یزد را عهده دار بود و در راستای ارائه خدمت به نیازمندان خدمات ارزشمندی را ارائه نمود.

نام برده پس از گذشت 15 سال از فقدان همسر فداکارش مرحومه حاجیه فخرالسادات نجفی یزدی و طی دوره کهولت و تحمل بیماری در شامگاه 15 اردیبهشت 95 و شب بعثت حضرت رسول اکرم(ص) در حالیکه ذکر بر لب داشت، دعوت حق را لبیک و دار فانی را وداع نمود.

آن مرحوم همواره بر رعایت حق الناس، تقید به امور شرعی، پاک دستی و درست کاری و پرهیز از اسراف و اشرافی گرایی تاکید داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
agar ishan intori ke neveshteheid boodeh ke amorzideh hast va agar intori ke neveshteheid naboodeh ke enshaallah mashmool gozasht va rahmate khodavand gardad. farzande ishan mohammad salehe owlia ke raeise daneshgahe yazd mibashad zolme bozorgi da haghe bastegane man kard ke aknoon zendegi anha dar hale naboodi hast.khodaye bozorg jazaye ishan ra bedahad.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
خدا رحمتشون کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
خدا رحمتشون کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار