کد خبر: ۲۲۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 10 May 2016

به گزارش تابناک یزد، "مدلینگ" امروزه یکی از حرفه‌های شناخته نشده در عرصه هنر است که علاقمندان خاص خود را دارد، مدلینگ در واقع حرفه‌ای است که در دید مردم قرار دارد اما با این وجود، از نگاه‌ها دور مانده و توجه زیادی به آن نشده است.


محمد صادقیان، تنها مدل رسمی استان یزد که به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کند،  اظهار کرد: این حرفه در حال جا افتادن میان مردم است به طوری که حتی افراد بسیاری از استان به این حرفه روی آورده‌اند ولی متاسفانه بعضاً فاکتور‌های لازم و صلاحیت این کار را ندارند و شدیداً باعث تخریب وجهه این هنر می‌‎شوند.

وی در مورد وی‍‍‍ژگی‌های یک مدل خوب و این که آیا زیبایی چهره برای مدلینگ شدن کافی است، اظهار کرد: در این کار فقط صحبت از علاقه نیست و فرد باید فاکتورهای لازم را نیز داشته و در اصل انتخاب شده باشد و بعداً موضوع علاقه مطرح می‌شود. قطعاً زیبایی چهره، تنها ملاک نیست بلکه تناسب خاص و حرفه‌ای اندام و هنر بازیگری نیز لازم است اما مهمترین مشخصه، داشتن وجهه اجتماعی مناسب است چون با توجه به اسم این حرفه، یک مدل، الگو خطاب می‌شود.

صادقیان راجع به سختی‌های کار یک مدل نیز عنوان کرد: بزرگترین مشکل این حرفه، وجود بعضاً افرادی فاقد صلاحیت در این حرفه است چرا که این افراد با فعالیت غیرحرفه‌ای خود، وجهه کار را زیرسوال می‌برد. برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و حرفه‌ای مدلینگ و سپس استعدادیابی و اعطای مدرک تخصصی برای فعالیت حرفه‌ای این افراد به صورت رسمی، می‌تواند مانع ورود افراد فاقد صلاحیت به این حرفه شود.

این جوان یزدی در مورد اینکه چگونه به این حرفه روی آورده نیز بیان کرد: تحصیلاتم در رشته‌ی تربیت بدنی است و تا قبل از ورود به این حرفه، سابقه‌ی دروازه‌بانی تیم‌های لیگ برتر و تیم ملی امید کشور را داشتم ولی به دلیل مصدومیت به ناچار با فوتبال خداحافظی کردم. در ادامه با توجه پیشنهاداتی که از طریق شرکت‌های تبلیغاتی از بنده می‌شد، از سال 90 این فعالیت را در شیراز شروع کردم و در سال 91 با حضور در یک دوره‌ی چند روزه مدلینگ در کشور ترکیه، این کار را به صورت جدی دنبال کردم.

وی ادامه می‌دهد: این کار را در همان سال با همکاری "مجتبی برزگری" از عکاسان موفق کشورمان در استان آغاز کردیم و در حال حاضر به طور رسمی تنها کسانی هستیم که در یزد این‌کار را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهیم.

صادقیان در مورد درآمد این حرفه نیز گفت: برخلاف تصور همگان شاید مدل بودن در خارج از ایران جز پردرآمدترین مشاغل باشد ولی در ایران این چنین درآمدهایی وجود ندارد اما این حرفه بسیار خاص و دوست‌داشتنی و درآمد آن هم رضایت‌بخش است.

این مدل یزدی به کسانی که علاقمند به فعالیت در حرفه مدلینگ هستند، توصیه کرد که تنها در صورت برخورداری از فاکتورهای لازم و در خور این حرفه، وارد این عرصه شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
با سلام وتقدیم احترام:
چشم همه ایرانیان روشن. شغل گلابی ومفتخوری دیگری هم رسماً بر حرف پردرآمد بازیگری و بازی فوتبال اضافه شد.
قبلاً مفتخوران شعاری داشتند و میگفتند : میخوام برم به غارنه - اونجا که پول فراوونه ولی کارنه. مفتخوران عزیز دیگر لازم نیست رنج سفر بر خود تحمیل کنید و به غارنه بروید اگر برورویی دارید وپرروهستید به بازیگری ومدلینک واگر نیروی بدنی وقدرت جست وخیز دارید به فوتبال روی آورید . بشتابید که پشیمانی سودی ندارد. هرچند برهمگان واضح است ولی ذکر آن خالی از فایده نیست که درس وعلم واختراع واکتشاف در گشور گل وبلبل ما جایی ندارد ودر جواب این سوال که : علم بهتر است یا ثروت؟ حالیه حتی کودکان مهد کودک هم فریاد میزنند البته ثروت ثروت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار