سفر سال گذشته رییس‌جمهور به استان یزد اسباب رضایت شهروندان یزدی را به وجود آورد امیدوارم با تامین مالی مصوبات سفر موجبات خوشحالی مردم به وجود آید.
کد خبر: ۲۲۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 10 May 2016

به گزارش تابناک یزد،نماینده مردم اردکان در مجلس نهم گفت: سفر سال گذشته رییس‌جمهور به استان یزد اسباب رضایت شهروندان یزدی را به وجود آورد امیدوارم با تامین مالی مصوبات سفر موجبات خوشحالی مردم به وجود آید.

محمدرضا تابش در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک روز پاسدار و جانباز و ابراز تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از شهروندان مازنی در دفاع از حرم حضرت زینب (س)، گفت: مشارکت 74.2 درصدی مردم استان یزد در انتخابات و گزینش نمایندگان متعهد و خوش فکر نشان دهنده علاقمندی مردم استان به تغییر و اصلاح است.

این منتخب مردم اردکان در مجلس دهم با تشکر از رای 64.5 درصدی مردم اردکان به خود، گفت: از حضور 80 درصدی مردم اردکان در انتخابات و رای 64.5 درصدی آنان به بنده تشکر می‌کنم. امیدوارم این اعتماد را به طور شایسته‌ای جبران کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی سفر رییس‌جمهور در روزهای آخر سال گذشته به استان یزد را یادآور شد و افزود: اعلام صریح رویکردها و سیاست های روشن ملی و منطقه ای و اتخاذ تصمیمات امیدبخش هیات وزیران در این سفر اسباب رضایتمندی قاطبه شهروندان را فراهم آورد. امیدوارم با تسریع در تخصیص منابع مالی مصوبات سفر موجبات اجرای هر چه سریعتر آنها فراهم شود.

وی افزود: از مسئولان ذیربط استدعا دارم نسبت به مبرم‌ترین مسائل منطقه از جمله تسریع در اجرای خط انتقال آب شرب شهرهای استان یزد به دلیل کیفیت نامطلوب آب موجود، تامین اعتبار لازم برای مقابله با خشکسالی وسیع با توجه به کاهش 50 درصدی میزان بارندگی استان نسبت به میانگین سالانه و لزوم آبرسانی به 260 روستا (امسال تنها 40میلی متر بارندگی داشته ایم)، تامین اعتبار لازم جهت ساماندهی بافت های تاریخی و تصمیم گیری عاجل و شایسته در خصوص رونق تولید و خروج از رکود واحدهای صنعتی که وضعیت موجود مشکلات عدیده ای برای کار آفرینان به وجود آورده و بیکاری کارگران را به دنبال داشته است، توجه عاجل و موثر مبذول فرمایند.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم خاطرنشان کرد: در استان یزد 3473 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری مستقر است که 1992 واحد فعال، 996 واحد غیر فعال و 485 واحد نیز تعطیل شده است. با توجه به رکود حاکم بر بخش مسکن حدود 74 میلیون متر مربع کاشی در 55 واحد کاشی و سرامیک استان دپو شده است.

تابش انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس دهم را رخدادی بزرگ در مسیر توسعه همه جانبه کشور و معرف سطوح جدیدی از مشارکت سیاسی مردم دانست و افزود: همخوانی معنادار رای اکثریت مردم در دور دوم انتخابات مجلس با دور اول و هر دو با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حاکی از تحولات پر دامنه ای است که در سطوح مختلف جامعه ما رخ داده است . باید پیام این تحول و معنای خواست و رای مردم را به خوبی دریابیم و به آن تمکین کنیم.

وی متذکر شد: خواست عمومی اصلاح و بهبود امور کشور است. پاسخگویی به این خواست "تفسیر عملی جمهوری اسلامی" و "پایبندی به قانون اساسی است" و همه اینها یعنی عمل به وعده هایی که در همه این دوره ها به مردم داده شده است یعنی تامین همه "حقوق اساسی" شهروندان و کاهش مشکلات مختلف جامعه و تامین حداقل های معیشت مردم. انتظار جامعه این است که مجلس دهم با محوریت دادن بیشتر به "اعتدال؛ عقلانیت و اصلاحات"؛ در کنار دولت برای بر آوردن خواسته ها و منافع و مصالح ملی گام های عملی موثرتری بردارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مجلس نهم توانست مجموعا در پیش برد سیاست های تنش زدایی دولت و رفع تحریم از کشور به دولت کمک کند؛ امروز وقت پیش رفتن از سطح برجام و کمک به دولت برای تحقق سیاست های داخلی است. باید همه نهادهای نظام در کنار یکدیگر برای مبارزه با فساد برای بازگشت به قانون، برای ترمیم سرمایه های اجتماعی و بازسازی اعتماد همه جانبه مردم، برای مقابله با آسیب های مختلف اجتماعی، برای رونق بخشیدن به اقتصاد و کم کردن بار مشکلات معیشتی مردم، برای کاهش مخاطرات اساسی کشور مثل بحران آب و مسائل محیط زیست و سلامت شهروندان و به طور خلاصه برای" بالا بردن کارآئی وکار آمدی نظام" به تعریف جامع مقام معظم رهبری "پیشبرد اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل" جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم تصریح کرد: راهبردها و راهکار این تحرک همه جانبه چندان ناشناخته نیست. باید همه به گفت‌وگوی ملی؛ به تفاهم ملی؛ به همدلی و همکاری ملی و به ترجیح حسن ظن بر سوء تفاهم در همه سطوح حکمروائی بازگردیم. باید امید به آینده و مشارکت همگانی را در ساخت آینده بهتر با شناخت واقعی فرصت‌ها و تهدید ها افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: باید محدودیت ها را از سر راه همه شخصیت ها و نیروها و گرایش‌هائی که دل در گروی اسلام و انقلاب و ایران دارند، رفع کنیم، باید به آشتی بیشتر فکر کنیم تا قهر؛ باید به اعتدال بیشتر فکر کنیم تا افراط، باید بیشتر به منافع ملی فکر کنیم تا منافع گروهی و شخصی و خلاصه اینکه ایران را از یاد نبریم و فرصت ها را دریابیم. فرصت ها برای ترمیم اشتباهات دیر به دست می آیند اما زود از دست می روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار