معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران یزد بزودی به قطب صنعت سرب و روی خاورمیانه تبدیل خواهد شد. این معدن با ظرفیت هفتصد وشانزده میلیون تن سرب و روی ٰدومین ذخیره بزرگ سرب و روی دنیاست.
کد خبر: ۲۲۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 15 May 2016

به گزارش تابناک یزد، مدیر مجتمع معدن سرب وروی مهدی آباد طی نشستی گفت:این معدن با ظرفیت هفتصد وشانزده میلیون تن سرب و روی ٰ دومین ذخیره بزرگ سرب و روی دنیاست که صدوپنجاه و چهارمیلیون تن از این ذخیره بزرگ قابل استخراج است .

امین صفری افزود: تا چهار سال آینده معدن سرب و روی مهدی آباد به قطب صنعت سرب و روی خاورمیانه تبدیل خواهد شد و در تعیین قیمت سرب و روی دنیا نیز تاثیر گذار خواهد بود . وی گفت : تا دو ماه آینده نیز با انتخاب سرمایه گذارسالانه هشتصد هزار تن کنسانتره سرب و روی در این معدن تولید می شود .

مدیر مجتمع معدن سرب وروی مهدی آباد افزود: پیش بینی شده دردو تا سه سال آینده با انجام این اقدامات بیش از یک میلیارد دلار در این معدن سرمایه گذاری و برای هزار نفر بصورت مستقیم و چهار هزار نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد شود .

صفری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال استخراج باریت در این معدن تا سه برابر افزایش یابد گفت: سال نودوچهارنسبت به سال نودوسه استخراج باریت هجده برابر معادل صدو هشتاد ونه هزار تن افزایش داشت که صدو پنجاه هزار تن آن به ارزش صدو نود میلیارد ریال صادرشد. وی افزود: باریت در حفاری های نفتی کاربرد دارد به همین دلیل باریت تولیدی این معدن علاوه بر تامین نیاز داخل به کشور های حوزه خلیج فارس ٰعراق و هند هم صادر میشود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
بهادران مهریز نه یزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار