کد خبر: ۲۳۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 21 May 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با بیان اینکه ارتباطات دیتا یکی از شاخص های ارتباطی است، گفت: تاکنون ۳۲۸ روستا در استان یزد به شبکه دیتا متصل شده اند.
محمدمهدی مقوم،در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته ارتباطات اظهار داشت: با احداث ۲۰۸ سایت دیتا، ۲۱ شهر استان و ۳۲۸ روستای استان به شبکه دیتا متصل شده اند.

وی خاطر نشان كرد: ظرفیت شبکه دیتای استان یزد ۱۲۱ هزار و ۴۰۹ پورت است که از این تعداد بیش از ۹۷ هزار پورت در حال کار است که از این میزان ۹۴ هزار پورت اینترنت پرسرعت خانگی و دو هزار و ۳۰۰ پورت جی دات یا اینترنت پر سرعت تجاری است.

مقوم بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۶۱ شعبه بانک استان یزد از طریق شبکه دیتا به شبکه بانکداری الکترونیکی مجهز شده و از خدمات شبکه دیتا استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد همچنین از اتصال ۱۱۷ نقطه استان به شبکه فیبر نوری شامل مراکز علمی، دانشگاهی، بانک‌ها، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه های اجرایی خبر داد.

وی در مورد تلفن های ثابت مشغول به کار در استان یزد نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۵۲۸ هزار و ۴۹۵ شماره در ۱۵۰ مرکز تلفن شهری و روستایی با ضریب نفوذ ۴۹ درصد مشغول به فعالیت است.

مقوم یادآور شد: تلفن های GSM روستایی نیز هم اکنون در ۲۵۴ روستای استان یزد دایر هستند و به مردم خدمات ارائه می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خلاصه وضعیت طرح های مخابراتی قابل افتتاح در هفته ارتباطات بیان کرد: ۱۵۲ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شده است.

مقوم از مهمترین این طرح ها به تاسیس و توسعه سوئیچ در سه مرکز به میزان ۷۳۶ پورت و توسعه ترانک سوئیچ در سه مرکز، تاسیس و توسعه کافوی نوری در سه مرکز به میزان سه هزار و ۴۷۲ پورت اشاره کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار