کد خبر: ۲۳۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 21 May 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس دانشگاه یزد از فارغ التحصیلان نساجی استان یزد خواست تا این صنعت کهن را دوباره در یزد احیا کنند.

محمدصالح اولیا،در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان فعال صنعت نساجی که با هدف ایجاد ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه در دانشگاه یزد برگزار شد، از صنعت نساجی به عنوان یکی از صنایع مهم و کهن در استان یزد یاد کرد و اظهار داشت: این صنعت می تواند نقشی تعیین کننده در اقتصاد کشور و استان یزد ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه یزد اکنون از جایگاه گذشته خود در صنعت نساجی فاصله گرفته و اما با این حال رتبه دوم نساجی کشور را دارد، افزود: با توجه به شرایط و امکانات مناسبی که برای دانشجویان رشته نساجی دردانشگاه فراهم است، از دانشجویان این رشته انتظار می‌رود با همت و اراده والا بتوانند صنعت نساجی استان را رونق ببخشند.

اولیا ادامه داد: امیدواریم با ارتباط بین دانشگاه و دانشجویان و افزایش انگیزه‌ها با توجه به سابقه صنعت نساجی در یزد، این استان جایگاه شایسته خود را در این صنعت دوباره به دست آورد.

شکوفایی و توسعه پایدار جامعه نيازمند نگاه ويژه به نیروی متخصص جامعه است

مدیر گروه رشته نساجی دانشگاه یزد نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی گفت: همان‌طور که علم راه خود را پیدا می‌کند، طبعا دانش‌ آموختگانی که خوب علم آموزی کرده‌اند، توانسته اند جایگاه خود را در صنعت نساجی به اثبات برسانند.

محسن هادی زاده بیان کرد: نیروی انسانی متخصص زیربنای توسعه هر جامعه است و اگر بخواهیم رشد، شکوفایی و توسعه پایدار جامعه را شاهد باشیم، باید به این نیروی متخصص جامعه نگاهی ویژه داشته باشیم.

وی به تاریخچه تاسیس دانشکده نساجی در ایران در سال ۱۳۳۶ در دانشگاه امیر کبیر و به دنبال آن تاسیس دانشکده نساجی در دانشگاه اصفهان، یزد و گیلان اشاره کرد و گفت: به همت و موافقت مسئولان دانشگاه یزد، دانشکده نساجی این دانشگاه در سال ۶۸ با گرایش تکنولوژی فعالیت خود را آغاز کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار