صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در یزد صبح روز دوشنبه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در محل ستاد تیپ الغدیر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 23 May 2016

به گزارش تابناک یزد،نیروهای نظامی و انتظامی در این مراسم با اجرای رژه و انجام حرکات رزمی، نمایشی، توان بدنی و آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

فرمانده آموزش رزم مقدماتی سپاه الغدیر استان یزد در این مراسم گفت: حماسه خرمشهر نشان داد که اراده و توان خدا بر همه تاکتیک‌های جنگی شرق و غرب غلبه دارد.
سردار کاظم میرحسینی افزود: ازادسازی خرمشهر فتح همه ارزش‌ها بود و آنچه در این جنگ غالب شد نیروی خدا بر تکنیک‌ها و تاکتیک‌های شرق و غرب بود.
وی تصریح کرد: آن زمان نیروهای رزمنده با خستگی بسیار و به رغم تحلیل رفتن نیروها باز هم هر شب به دشمن حمله می‌کردند، اما در نهایت نیز دشمن از مسیر شلمچه عراق به شلمچه ایران حمله و این مسیر را قطع کرد و در شب دوم، گمرک خرمشهر را فتح کردند و شب سوم نیز پل نو خرمشهر را گرفتند اما نیروهای ما همچنان شجاع و دلیر با صدامیان جنگیدند.
فرمانده آموزش رزم مقدماتی سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: سلحشوری نیروهای سپاه، بسیج و ارتش بود که سبب شد رزمندگان ما با دست خالی خرمشهر را آزاد کنند و 17 هزار نفر را به اسارت بگیرند و شرایط آنها آن زمان به نحوی بود که حتی برای انتقال اسرا ماشین نداشتند.
میرحسینی اظهار داشت: فتح خرمشهر نشان داد که اگر ایمان و توکل به خدا داشته باشیم بر هر قدرتی پیروز می‌شویم.
وی اظهار کرد: خرمشهر امروز به ما درس بزرگی می‌دهد و درس بزرگ خرمشهر این است که به غرب تکیه نداشته باشید بلکه به توان جوانان خود تکیه کنیم.
در این مراسم مسؤولان حاضر در صبحگاه مشترک از رژه یگان‌های حاضر سان دیدند.
در مراسم یاد شده نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، امام جمعه محمدآباد یزد، فرمانده آموزش مقدماتی سپاه الغدیر و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار