کد خبر: ۲۳۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 23 May 2016

به گزارش تابناک یزد، رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به مشکل استان یزد در زمینه آب گفت: ۱۳۰۰ هکتار از سطح کشت محصولات سبزی و صیفی پرآب‌بر در سطح استان یزد کاهش می‌یابد.


سیدجمال سجادی‌پور با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان یزد کمبود آب است اظهار داشت: طی برنامه 10 ساله اصلاح الگوی کاشت، قرار بر این شد شاهد اقداماتی در زمینه کاهش محصولات پرآب‌خواه در سطح استان انجام باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: در این برنامه 10 ساله، قرار بر این است که یک هزار و 300 هکتار از سطح کشت محصولات سبزی و صیفی پرآب‌خواه به عنوان مثال"هندوانه" در سطح استان را شاهد کاهش کشت باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه با این اقدام میزان صرفه‌جویی در مصرف آب نزدیک به 22 میلیون متر مکعب می‌شود، گفت: هر اقدامی که در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری آب که با طرح و برنامه مناسب است، باید انجام شود.

وی ادامه داد: کشاورزی با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آب استان یزد را به خود اختصاص داده، از جمله مهمترین بخش‌هایی است که باید در زمینه مصرف بهینه آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد تاکید کرد: علاوه بر اقداماتی که سوی جهاد کشاورزی و دیگر ارگانهای مرتبط در زمینه رفع مشکلات آب استان یزد انجام می‌شود، کشاورزان هم باید نسبت به استفاده از روشهای مناسب بجای روشهایی که سبب هدررفت آب می‌شود اقدام کنند تا به این وسیله، مانع ایجاد مشکلات در زمینه کمبود آب و خشکسالی باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار