مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فعالیت ۲۰ مدرسه علمیه خواهران در این استان، از فارغ التحصیلی ۴۰۰ بانوی طلبه از اولین مدرسه یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 23 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدکارگر شورکی  یکی از برکات تأسیس اولین مدرسه علمیه خواهران شهر یزد پس از پیروزی انقلاب اسلامی را راه اندازی قریب به 20مدرسه از سه دهه اخیر تا کنون دانست.

وی در تشریح سابقه تاریخی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر یزد به عنوان اولین مدرسه خواهران دیار دارالعباده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این مدرسه به اهتمام چهارمین شهید محراب آیت الله شهید محمد صدوقی(ره) به عنوان رهبر قیام مردم یزد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و اولین امام جمعه این شهر، در یکی از محلات قدیمی تأسیس شد.

وی افزود: مدرسه الزهرا(س) در مهرماه 1358 به صورت رسمی با پذیرش بانوان علاقه مند به تحصیلات حوزوی از تمام نقاط استان و حتی از استان های همجوار با ارائه خدمات خوابگاهی آغاز به کار کرد و در طی چند دهه اخیر به مکتب الزهرا(س) شهر یزد شهرت دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد بیان کرد: با آغاز فعالیت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، مدرسه الزهرا(س) یزد از نخستین مدارس بودکه از طرف آن مرکز تصویب و تحت پوشش قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، تعداد بانوان طلبه در حال تحصیل در این مدرسه را 330 نفر (پذیرش سیکل و دیپلم ) اعلام کرد و افزود : از ابتدای تأسیس تا کنون تعداد 400 طلبه بومی و غیر بومی از سایر استان ها از این مدرسه فارغ التحصیل شده  اند.

وی افزود: مسئولیت این مدرسه بر عهده حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) تا زمان شهادت در رمضان 1361 و سپس فرزند ایشان حجت الاسلام والمسلمین مرحوم شیخ محمدعلی صدوقی (ره) قرار داشت و هم اکنون نیز زیر نظر آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و همچنین نوه شهید صدوقی جناب حجت الاسلام محمد صدوقی اداره می شود.

وی ادامه داد : این مدرسه دارای کتابخانه ای درحدود 168 مترمربع شامل بخش مخزن، بخش مرجع، سالن مطالعه و 4629 عنوان کتاب در 8165 نسخه می باشد  که به صورت قفسه باز اداره می شود و طلاب و اساتید  امکان دسترسی به تمام کتب را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در خصوص دیگر فعالیت های این مدرسه، گفت : در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها)یزد علاوه بر اجرای برنامه های مدوّن مرکز مدیریت حوزههای علمیه کشور، کلاس های هنری، سرمه دوزی، کمک های اولیه، بافندگی، خیاطی (ابتدایی و پیشرفته)، روش سخنرانی، طراحی، آشپزی و دفاع شخصی نیز آموزش داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی برخی دیگر از فعالیت های سالیانه مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد را شامل اعزام مبلغ به دانشگاه ها، مجامع عمومی، جلسات سطح شهر و اعزام مشاور و مبلغ و امام جماعت به مدارس، فعالیت های ورزشی ویژه طلاب، جمع آوری کمک های مردمی برای تأمین جهیزیه نیازمندان و ایجاد صندوق تعاون و رفاه با پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به طلاب برشمرد.

گفتنی است، مدرسه الزهرا(س) مشهور به مکتب الزهرا(س) ابتدا با مدیریت  منصوره قیاسی یکی از اساتید پیشکسوت حوزوی شهر یزد و سپس خانم ها شاکری و یاوری اداره شده و در حال حاضر آزاده نیکپور از اساتید و پژوهشگران حوزوی و فعالان عفاف و حجاب مدیریت آن را بر عهده دارد و از مراکز فعال در برگزاری مراسم دینی و مذهبی در مناسبت های مذهبی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از جمله محرم و صفر، ایام فاطمیه، ماه رمضان و ... به شمار می رود.

حوزه نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار