کد خبر: ۲۳۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 24 May 2016

به گزارش تابناک یزد،دبیر هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با اشاره به ظرفیت‌های یزد برای اولین میزبانی کشورمان برای برگزاری این اجلاس، موضوع یکی از نشست‌های تخصصی هشت‌گانه این دوره از اجلاس را "شهر‌ها به مثابه سمبل تمدن‌ها" ذکر کرد و گفت: یزد را می‌توان به عنوان سمبل شهر صلح معرفی کرد.

حجت الاسلام محمد صدوقي با اشاره به برگزاري هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام به ميزباني يزد طي روزهاي چهارم و پنجم خردادماه جاري، تصريح كرد: هر ساله اين اجلاس در يكي از كشورهاي اسلامي برگزار مي‌شود لذا سال گذشته در اجلاس ششم كه در پاكستان برگزار شد، جمهوري اسلامي ميزباني هفتمين دوره را تقبل كرد.

وي ادامه داد: البته با توجه به تمايل وزارت خارجه مبني بر برگزاري اين اجلاس در خارج از پايتخت، اولين ميزباني اين اجلاس توسط كشورمان نظر به ظرفيت‌هاي ناشناخته موجود در استان به دارالعباده يزد داده شد.

دبير اين دوره از اجلاس با بيان اين كه مجمع جهاني اسلام از مهمترين نشست‌هاي انديشمندان و اتاق‌هاي فكر دنياي اسلام بشمار مي‌آيد، خاطرنشان كرد: در همين راستا نيز حضور متفكران 30 كشور اعم از كشورهاي اسلامي آسيياي ميانه، كشورهاي حاشيه خليج فارس و حتي كشورهاي اقيانوسيه در اين اجلاس قطعي شده است.

حجت الاسلام صدوقي با تاكيد بر اين كه قطعاً نمي‌توان از اين اجلاس بين‌المللي توقعات محلي را داشت، اظهار كرد: اين اجلاس در واقع سياست‌هاي كلان جهان اسلام در عرصه بين‌المللي و در دنيايي كه جريان‌هاي تكفيري و معاند با برخي الحاقات خود به دنبال خدشه‌دار كردن چهره اسلام و جمهوري اسلامي هستند، را دنبال مي‌كند.

وي ادامه داد: اين اجلاس سعي دارد تا با تكيه بر مشتركات كشورهاي اسلامي، چهره واقعي اسلام را به دنيا نشان دهد و از سوي ديگر به مقابله با اقدامات منفي گروه‌هاي تكفيري و معاند با اسلام بپردازد.

وي متذكر شد: البته قطعاً‌ برگزاري اين اجلاس با حضور انديشمندان بنام و معتبري از كشورهاي اسلامي به ميزباني يزد مي‌تواند براي اين استان كه خود را براي سال 1400 به عنوان "سال خوشامد به يزد" آماده مي‌كند، حائز اهميت باشد چرا كه هر كدام از ميهمانان اين اجلاس مي‌تواند سفيراني مهم و معتبر در توصيف آنچه در يزد ديده‌اند، باشند.

دبير هفتمين اجلاس جهاني اسلام خاطرنشان كرد: البته با توجه به امتياز و احترام به ميزبان، موضوع يكي از نشست‌هاي تخصصي هشت‌گانه اجلاس نيز به عنوان "شهر‌ها به مثابه سمبل تمدن‌ها" در نظر گرفته شده كه مي‌تواند بستر مناسبي براي پرداختن به يزد باشد.

به گفته‌ي صدوقي، يزد از ظرفيت‌‌هاي بسياري بالايي در عرصه‌هاي مختلف اعم از معماري، فرهنگ، دوستي و همدلي و غيره برخوردار است به طوري كه مردمان اين ديار سابقه‌اي طولاني در زندگي مسالمت‌آميز با اديان مختلف از جمله زرتشتيان دارند كه مي‌تواند يزد را در اين اجلاس به عنوان "سمبل شهر صلح" معرفي كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار