رئیس گروه مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه گفت: حدود یکصد مهمان از 35 کشور در هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) به میزبانی استان یزد شرکت می کنند.
کد خبر: ۲۳۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 24 May 2016

به گزارش تابناک یزد،علیرضا میریوسفی در جمع خبرنگاران در یزد اظهار کرد: هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام با عنوان ارتباطات استراتژیک؛ ارزش‌ها، نهادها و شخصیتهای مرجع در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه جاری از سوی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه در شهر یزد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس بزرگترین گردهمایی اندیشکده های جهان اسلام تحت حمایت سازمان کنفرانس اسلامی است افزود: عدنان منصور وزیر سابق امور خارجه لبنان و همچنین وزیر سابق امور خارجه بنین از جمله مهمانان این کنفرانس هستند.
این مسئول ادامه داد: افتتاحیه هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام ساعت 8:30 فردا (سه شنبه) و اختتامیه آن ساعت 16:15 روز چهارشنبه در سالن همایش های هتل صفائیه یزد برگزار می شود.
میریوسفی درباره انتخاب یزد به عنوان میزبان برگزاری این کنفرانس اظهار کرد: این شهر از قدیم به عنوان دارالعباده شناخته شده و نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است که ظرفیت های فراوانی دارد و بدون شک حضور مهمانان خارجی کمک شایانی به شناساندن بیشتر ظرفیت های یزد به کشورها می کند.
این مسئول با اشاره به برگزاری 6 نشست تخصصی در هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام در یزد گفت: حجت الاسلام مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهوری و علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد و سلیمان سنسوی رئیس موسسه تاسام ترکیه از جمله سخنران های این کنفرانس هستند.
وی با بیان اینکه ایران برای نخستین بار میزبان این کنفرانس شده است خاطر نشان کرد: نزدیک کردن متفکران جهان اسلام و فعالیت در راستای ایده دکتر روحانی رئیس جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی گری که به صدور قطعنامه ای در این خصوص در سازمان ملل انجامید مهمترین هدف برگزاری این همایش است.
رئیس گروه مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: تلاش برای مفاهمه و رسیدن به نقاط مشترک دنیای اسلام و ارائه آموزه های فراگیر از اصول و احکام اسلامی بر اساس آنها و مبارزه با تعاریف نادرست تعالیم اسلامی توسط جریانهای انحرافی و خشونت گرا از دیکر اهداف اجلاس محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، بررسی مقابله با خشونت و تروریسم، گسترش ارزش‌های مشترک، تعدیل تعارضات اجتماعی و همزیستی، حقوق شهروندی، بحران مهاجرت و کرامت انسانی ، مقابله با اسلام هراسی و ساخت آینده جهان اسلام از مهمترین محورهای مورد بحث در این همایش دو روزه عنوان شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار