فعالان این بازار هم به این نتیجه رسیده اند که چیدن خودروهای جدید در بنگاه ها و نمایندگی ها و ارائه انواع روش های فروش نقدی و اقساطی هم نتوانسته مردم را به بازار جذب کند.
مصطفی مینایی، بنگاه دار کرجی می گوید مردم حتی برای پرس و جو و از روی کنجکاوی هم مراجعه نمی کنند و انگار می ترسند که نزدیک بازار خودرو شوند.
مینایی می افزاید: شب عید هم که مردم پول دستشان بود، بازار تکان نخورد و با بی اعتمادی و شاید دلخوری هایی که دارند بعید است در آستانه تابستان و فصل اوجگیری مسافرتها هم به بازار هجوم آورند.
این فعال بازار خودرو اقدام مسئولان به افزایش قیمت ها و آزادسازی قیمت گذاری را عامل اصلی گریز مردم و افزایش دلخوری هایشان از بازار خودرو می داند و می گوید: قدرت خرید مردم پائین است و وقتی هیچ تغییری در میزان دارایی آنها و نقدینگی آنها ایجاد نشده، بالا بردن قیمت ها کوچکترین رغبت مشتریان بالقوه را هم سرکوب می کند.
مینایی معتقد است بجای تبلیغات و بکار گرفتن روش های تبلیغاتی و بچه گول زنک! بهتر است خودروسازان به شعور و خواسته های به حق مردم احترام بگذارند و محصولات خود را به صورت اقساط بلندمدت و کم بهره عرضه کنند تا لااقل کارمندان یا کسانی که درآمد ثابت دارند بتوانند خرید کنند. این کار در کوتاه مدت مشکل فروش را حل می کند و برای بلند مدت هم خودروسازان باید کیفیت محصولاتشان را بالاتر ببرند و به روز کنند تا اعتماد مردم و میل و رغبت آنها بصورت واقعی بازگردد.
قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار:
این ارقام قطعی نیست و در بنگاه های مختلف گاهی تا 500 هزار تومان تغییر قیمت دیده می شود.