رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزدگفت : شهرستان های ابرکوه و خاتم بیش از ۲۷هزار تن زردآلوی استان را تولید می کنند.
کد خبر: ۲۳۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 24 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی پور سطح زردآلوی استان را 2430 هکتار شامل 2270 هکتار بارور و 160 هکتار غیر بارور اعلام و پیش بینی کرد باتوجه به متوسط برداشت 13500 کیلوگرم در هکتار از این باغات 31000 تن محصول برداشت شود.


وی افزود :محصول زردآلوی ابرکوه از نظر طعم و کیفیت و پیش رسی مقام اول را در کشور دارا می باشد و آخر تیرماه کار برداشت زردآلود در مزارع و باغات استان به پایان میرسد
سجادی پور  تصریح کرد: با وجود سرمازدگی اسفند سال گذشته و کاهش 15 تا 20 درصدی این محصول در استان همچنان شهرستان ابرکوه با تولید 19هزار تن زردآلو در سطح 1هزارو 80 هکتار از باغات این شهرستان مقام اول تولید زردآلود در استان را دارا می باشد.

سجادی پور شهرستان های خاتم با 655 هکتار و تولید ۸هزارو ۵۰۰ تن و تفت را با 200 هکتار زیر کشت زردآلو در مقام های دوم و سومی استان برشمرد و افزو د :ارقام کشت شده در این شهرستان ها نوری ، قیصی،  تخم گردی ، فلکه ای ، خیاری ، زرقانی، خانی و محلی می باشد.

وی خاطر نشان ساخت :  دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه به عنوان بزرگترین تولید کننده زردآلو استان یزد محسوب شده و محصول باغات آن به استانهای مختلف کشور از جمله تهران ، اصفهان ، فارس صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار