استاندار یزد با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌ها و مناسبت‌های یزد و کشورهای اسلامی، پیشنهاد خواهرخواندگی یزد و شهرهای اسلامی جهان را مطرح کرد.
کد خبر: ۲۳۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 24 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی صبح امروز در آیین افتتاحیه هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام که به میزبانی یزد و در هتل صفائیه یزد برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی اعلام همکاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر توسعه مناسبات یزد و کشورهای اسلامی، خواهر خواندگی شهر یزد با شهرهای جهان اسلام پیشنهاد می‌شود، گفت: استان یزد ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری و هماهنگی با کشورهای اسلامی دارد.

استاندار یزد ادامه داد: توسعه سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید، تقویت مناسبات با کشورهای مختلف، ایجاد اشتغال، مبارزه با فقر و نابرابری، واسپاری فعالیت‌های تصدی‌گری و غیرحاکمیتی به بخش خصوصی رویکردهای استان یزد و کشور است.

وی تصریح کرد: در زمینه سیاسی هم تلاش شده که مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و پیشرفت کشور تقویت شود و ساختاری فراهم آورده شود تا اقشار مختلف به طور مستقیم و غیر مستقیم در تصمیم‌گیری‌ها ‌دخالت داده شوند.

میرمحمدی گفت: امید دارم این اجلاس بتواند در بیداری ملل اسلامی و اتحاد آنها نقش موثری ایفا کرده و توجه ملل اسلامی را به قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی معطوف کند و در غلبه بر جهالت و عوامل استکبار و فریب خوردگان و خودخواهانی که زن و مرد و کوچک و بزرگ را هدف آتش جهالت خود می‌کنند، موفق شوند.

استاندار یزد افزود: اطمینان دارم نتیجه این اجلاس همراه با پیامهای اعتقادی، عقلانی، عرفانی، تاریخی، سیاسی و زندگی عزت‌مند برای جهان است و در خشکاندن تفرقه و جنگ و خونریزی نقش موثری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار